Jumbo introduceert Jumbo Veggie Chef

Pulled Veggie

Jumbo introduceert het grootste huismerkassortiment vegetarische en veganistische producten van Nederland met de naam Jumbo Veggie Chef. In deze nieuwe productlijn van het Jumbo Huismerk zitten veertig verschillende producten. Jumbo speelt met Veggie Chef in op de steeds grotere groep ‘flexitariërs’ die behoefte heeft aan een uitgebreider aanbod alternatieven voor vlees of vis.

Vegamonitor

Uit de jaarlijkse Vegamonitor van Natuur & Milieu blijkt dat de vleesconsumptie daalt: ruim vier op de tien Nederlanders eten nu minder vlees dan vijf jaar geleden en maar liefst 67 procent van de Nederlanders is flexitariër en eet minimaal één dag per week geen vlees of vis. De helft zou meer vleesvervangers eten als er een uitgebreider aanbod zou zijn. Ook willen ze een bijdrage leveren aan een beter milieu en dierenwelzijn en bewust omgaan met hun gezondheid. Ruim de helft van de Nederlanders heeft het gevoel dat minder vlees eten de norm wordt.

Veggie maandag

Naast de nieuwe lijn introduceert Jumbo ook ‘Veggie maandag’. “Minstens één dag in de week geen vlees eten is namelijk écht de moeite waard. Want dit maakt al een enorm verschil voor het milieu en ieders gezondheid”, aldus Ed van de Weerd, directeur Commercie van Jumbo Supermarkten. In het Hallo Jumbo Magazine bij de rubriek ‘Doordeweeks’ en online bij de recepten op Instagram vinden klanten vanaf nu structureel op maandag een vegetarisch recept.

Green Protein Alliance

Jumbo sloot zich in 2017 aan bij de Green Protein Alliance (GPA). Zij werkt in dit vernieuwende samenwerkingsverband, samen met andere aanbieders en producenten van plantaardige eiwitten, aan een duurzamer voedselsysteem waar plantaardige eiwitten een voor de hand liggende keuze zijn.

Lees ook
2,4 miljoen deelnemers Nationale Week zonder Vlees

2,4 miljoen deelnemers Nationale Week zonder Vlees

2,4 miljoen Nederlanders deden mee aan de derde editie van de Nationale Week Zonder Vlees , die van 9 tot en met 15 maart plaats vond. Dat maakt de organisatie bekend. Supermarkten verkochten deze week 200,4 procent meer vleesvervangers ten opzichte van een gemiddelde week.

Consumentenbond: vegetarisch broodbeleg te zout om gezond te noemen

Consumentenbond: vegetarisch broodbeleg te zout om gezond te noemen

Vegetarische ‘vleeswaren’ zijn te zout om ze gezond te noemen. Wel bevatten ze minder verzadigd vet dan de broertjes van vlees.Aan de hand van de berekende Nutri-Score onderzocht de Consumentenbond 33 soorten vegetarisch broodbeleg en vergeleek ze met de tegenhangers van vlees. De samenstelling van vegetarische kipfilet, ham, salami,...

Novish: 'we willen rebellie uitstralen'

Novish: 'we willen rebellie uitstralen'

Nederland is weer een veganfenomeen rijker. Novish ontwikkelt plantaardige alternatieven voor vis en ligt waarschijnlijk in het najaar in de schappen van de supermarkt. Initiatiefnemers zijn Maiko van der Meer, Katja Busser en Paul den Dulk. Van der Meer werkte jaren in de vis- en vleesbranche, maar ziet kansen voor een vegan visproduct.  Als...