Jumbo krijgt ‘Toekomststoel' van de Raad van Kinderen

VeghelNoordkade 14Raad Van Kinderen

De Raad van Kinderen overhandigde een eigengemaakte ‘Toekomststoel’ aan de directie van Jumbo. Aan de stoel hangen zeven gewetensvragen over de toekomst, opgesteld door de Raad van Kinderen. De gewetensvragen gebruikt Jumbo bij het nemen van belangrijke beslissingen.

De Toekomststoel is dan ook een onderdeel van vergaderingen. Hiermee laat Jumbo zien continu te willen verbeteren. De Toekomststoel is van gerecyclede materialen uit Veghel en Jumbovlaggen. De gewetensvragen variëren van ‘Hebben we nagedacht over de gezondheid van de klant?’ of ‘Hebben we nagedacht over de gevolgen voor het milieu?’ tot ‘Hebben we goed nagedacht over biologisch, veganistisch en glutenvrij eten in onze winkels?’.

Vergaderen met Jumbo

Volgens Frits van Eerd, CEO van Jumbo, is samenwerken met de Raad van Kinderen heel waardevol. “Het gaat ook om hún toekomst. Jumbo is continu bezig met de toekomst. We kijken altijd hoe we duurzaam kunnen innoveren en de Toekomststoel is een mooi fysiek onderdeel om aandacht te vestigen op belangrijke toekomstvraagstukken.” Jumbo nodigt De Raad van Kinderen meerdere keren per jaar uit om deel te nemen aan vergaderingen. Zij mogen plaatsnemen op de Toekomststoel en hun kijk op de wereld delen met Jumbo.

De Raad van Kinderen bestaat uit kinderen van groep acht van basisschool ‘t Ven uit Veghel. Al drie jaar werkt Jumbo samen met deze Raad. Tijdens deze samenwerkingen bespreken ze het assortiment, beleid van medewerkers, omgeving en winkelpanden. Eén van de uitwerkingen is de introductie van de Toekomststoel.

Over de Raad van Kinderen

De Raad van Kinderen is een initiatief van de Missing Chapter Foundation. De foundation wilt dat kinderen een gelijkwaardige stem krijgen in de beslissingen die van invloed zijn op hun leven, nu en in de toekomst. Zo mocht de Raad van Kinderen meebeslissen over de inhoud van het Koningsontbijt.

Lees ook
Open call aan innovatieve food start-ups

Open call aan innovatieve food start-ups

De eerste scoutingsronde van het Europees georiënteerde innovatieplatform Brave New Food is deze week van start gegaan. Het platform roept start-ups en scale-ups op om innovatieve oplossingen te komen pitchen met als doel deze te verbinden aan de uitdagingen van gevestigde bedrijven uit de voedingsindustrie.

Foodvalley NL belangrijke speler in nieuw wereldwijd netwerk Food Innovation Hubs

Foodvalley NL belangrijke speler in nieuw wereldwijd netwerk Food Innovation Hubs

Foodvalley NL wordt de leidende Europese Hub in een nieuw, wereldwijd netwerk van Food Innovation Hubs dat wordt gekatalyseerd en ondersteund in Afrika, Latijns-Amerika en Azië. De samenwerking werd vandaag officieel aangekondigd tijdens Bold Actions for Food as a Force for Good, een pre-event in aanloop naar de VN-top over voedselsystemen in 2021.

Circulaire oplossing voor mosselschelpen

Circulaire oplossing voor mosselschelpen

In Nederland gooien we jaarlijks zo'n 20 miljoen kilo lege mosselschelpen weg. Ontwerpster Marita Sauerwein ontwikkelde een circulaire methode waarmee deze schelpen hergebruikt kunnen worden.