Jumbo krijgt ‘Toekomststoel' van de Raad van Kinderen

VeghelNoordkade 14Raad Van Kinderen

De Raad van Kinderen overhandigde een eigengemaakte ‘Toekomststoel’ aan de directie van Jumbo. Aan de stoel hangen zeven gewetensvragen over de toekomst, opgesteld door de Raad van Kinderen. De gewetensvragen gebruikt Jumbo bij het nemen van belangrijke beslissingen.

De Toekomststoel is dan ook een onderdeel van vergaderingen. Hiermee laat Jumbo zien continu te willen verbeteren. De Toekomststoel is van gerecyclede materialen uit Veghel en Jumbovlaggen. De gewetensvragen variëren van ‘Hebben we nagedacht over de gezondheid van de klant?’ of ‘Hebben we nagedacht over de gevolgen voor het milieu?’ tot ‘Hebben we goed nagedacht over biologisch, veganistisch en glutenvrij eten in onze winkels?’.

Vergaderen met Jumbo

Volgens Frits van Eerd, CEO van Jumbo, is samenwerken met de Raad van Kinderen heel waardevol. “Het gaat ook om hún toekomst. Jumbo is continu bezig met de toekomst. We kijken altijd hoe we duurzaam kunnen innoveren en de Toekomststoel is een mooi fysiek onderdeel om aandacht te vestigen op belangrijke toekomstvraagstukken.” Jumbo nodigt De Raad van Kinderen meerdere keren per jaar uit om deel te nemen aan vergaderingen. Zij mogen plaatsnemen op de Toekomststoel en hun kijk op de wereld delen met Jumbo.

De Raad van Kinderen bestaat uit kinderen van groep acht van basisschool ‘t Ven uit Veghel. Al drie jaar werkt Jumbo samen met deze Raad. Tijdens deze samenwerkingen bespreken ze het assortiment, beleid van medewerkers, omgeving en winkelpanden. Eén van de uitwerkingen is de introductie van de Toekomststoel.

Over de Raad van Kinderen

De Raad van Kinderen is een initiatief van de Missing Chapter Foundation. De foundation wilt dat kinderen een gelijkwaardige stem krijgen in de beslissingen die van invloed zijn op hun leven, nu en in de toekomst. Zo mocht de Raad van Kinderen meebeslissen over de inhoud van het Koningsontbijt.

Lees ook
Nespresso belooft CO2 neutrale koffie per 2022

Nespresso belooft CO2 neutrale koffie per 2022

Nespresso wil dat al zijn koffie in 2022 CO2-neutraal is. Het bedrijf gaat de emissie op verschillende vlakken terugbrengen of compenseren. De belofte past in de langlopende strategie van het bedrijf om te verduurzamen.

Cocreatie: meer dan een buzzword

Cocreatie: meer dan een buzzword

Cocreatie is populair. Het psychologisch aspect ervan heeft zelfs een populaire naam: het IKEA-effect. In 2011 toonde wetenschappelijk onderzoek bij deze retailer aan dat we een product waaraan we zelf een bijdrage hebben geleverd, waardevoller vinden. Er zijn talloze voorbeelden op consumentenniveau. Maar ook eerder in de keten komt cocreatie volop...

Dust Control Partners installeert duurzaam ontstoffingssysteem in Rotterdamse haven

Dust Control Partners installeert duurzaam ontstoffingssysteem in Rotterdamse haven

Dust control Partners installeerde een duurzaam ontstoffingssysteem in de bulkterminal van de Rotterdamse haven. Het gaat om een verwerker van sojabonen en raapzaad. Het systeem brengt het weggezogen stof terug in het productieproces.