Jumbo lanceert verse ketchup van geredde tomaten

Verse Tomatenketchup Jumbo

Jumbo en de Verspillingsfabriek lanceren verse ketchups gemaakt van geredde tomaten. Er zijn drie smaken: tomaten-, curry- en BBQ-ketchup. Met deze ketchups geeft Jumbo invulling aan haar ambitie om de voedselverspilling in de keten terug te dringen. De nieuwe ketchups komen uit het Jumbo Innovatie Lab en zijn mede gemaakt door Jumbo chef-kok Ton Verhaar. In het Innovatie Lab ontwikkelt de supermarktketen samen met leveranciers nieuwe, innovatieve producten.

Verse Ketchup

"We zijn erg trots op deze introductie van een nieuw en verrassend concept: verse ketchup. Natuurlijk is ketchup een bekend product, maar ketchup op basis van geredde verse tomaten in plaats van tomatenpuree smaakt verrassend anders", vertelt Ed van de Weerd, Commercieel directeur van Jumbo. "We hebben recepturen gebruikt die veel minder suiker en zout bevatten."

Voedselverspilling

Producten die niet meer geschikt zijn om te verkopen, zijn vaak nog wel geschikt voor consumptie. Voedselverspilling is een belangrijk thema binnen het duurzaamheidsbeleid van Jumbo. Jumbo wil geen eetbaar voedsel weggooien en ontwikkelt verschillende activiteiten om voedselverspilling in de keten, binnen haar organisatie en bij de klant thuis te verminderen. Zo introduceert Jumbo dit jaar verschillende producten van reststromen.

Lees ook:

 

 
Lees ook
Plastic handgrepen multiverpakkingen frisdrank verdwijnen

Plastic handgrepen multiverpakkingen frisdrank verdwijnen

De plastic handgrepen van multiverpakkingen frisdrank en water in de supermarkt gaan verdwijnen. Albert Heijn, Jumbo, Coca-Cola in Nederland, en Vrumona hebben besloten om hier mee te stoppen.

Avocado’s van supermarkt Picnic krijgen extra beschermlaagje voor langere houdbaarheid

Avocado’s van supermarkt Picnic krijgen extra beschermlaagje voor langere houdbaarheid

Online supermarkt Picnic voegt een dun beschermlaagje toe aan avocado’s om deze langer eetbaar te houden. De bescherming is een plantaardig product afkomstig uit de schillen, zaden en pulp van vruchten, dat wordt aangebracht door de Nederlandse leverancier. Klanten van Picnic kunnen de vruchten hierdoor langer gebruiken.

CSM Ingredients presenteert eerste duurzaamheidsverslag

CSM Ingredients presenteert eerste duurzaamheidsverslag

CSM Ingredients, innovatie- en productiebedrijf van food tech ingrediënten, presenteert een nieuwe benadering van duurzaamheid met zijn “Thrive for Impact”-plan. Met dit plan wil het bedrijf een verantwoorde manier van zakendoen waarbij de maatschappij en planeet centraal staan bevorderen. Daarvoor presenteert CSM Ingredients zijn eerste duurzaamheidsverslag...