Jumbo lanceert ‘virtuele’ pop-up supermarkt

jumbo-virtuele super

Supermarktketen Jumbo is in Rotterdam een pop-up supermarkt gestart, waar klanten niet naar binnen kunnen. De etalageruiten zien eruit als winkelschappen met populaire producten. Voorbijgangers kunnen met de Jumbo-app de barcode van de afgebeelde producten scannen en bestellen.

De boodschappen kunnen vervolgens worden opgehaald bij een ophaalpunt in de buurt. Ook kan de klant ervoor kiezen het thuis te laten bezorgen.

Met de winkel wil de supermarktketen bewoners laten zien dat boodschappen gemakkelijk via de mobiel besteld kunnen worden. Dat meldt het AD.

Jumbo had vorig jaar met hetzelfde doel ook al een bushokje in Utrecht tot mini-supermarkt 'omgebouwd'.

De etalagesupermarkt  in Rotterdam zit tot en met 30 maart aan een hoekpand aan de Witte de Withstraat.

Lees ook:

 
Lees ook
PostNL breidt foodbezorging uit

PostNL breidt foodbezorging uit

PostNL gaat foodproducten voortaan 7 dagen per week bezorgen. Met het eigen foodnetwerk wil het bedrijf de beste logistieke partij voor online food in de Benelux worden. Sinds deze maand bezorgt het bedrijf ook de maaltijdboxen van Marley Spoon en De Krat. Dat meldt PostNL. Behalve het elke dag in de avonduren bezorgen, biedt de PostNL-app consumenten...

Barcode wint terrein bij online verkopen

Bij het online verkopen van producten in webwinkels wordt steeds vaker een barcode gebruikt. Nieuwe online aanbieders leveren dan ook de belangrijkste groei in het aantal GS1 deelnemers. Dat staat in het GS1 Nederland Jaarplan 2017+. Vanwege de hoge implementatiegraad staan de identificatiestandaarden in de belangstelling van bedrijven als Google, eBay maar ook van Bol.com en Amazon, stelt GS1 Nederland. Fouten in codes Toch gaat het bij het gebruik van GS1 barcodes (EAN codes) door online bedrijven nog wel eens fout, stelt de organisatie. Zo gebruiken sommige online aanbieders meerdere GS1 codes...

Nederlander koopt levensmiddelen veel vaker online

De aankoop van levensmiddelen via internet is van alle goederen en diensten het snelst gegroeid. Vergeleken met 2012 zijn die aankopen meer dan verdubbeld. Dat komt vooral door de populariteit van maaltijdboxen. Dat blijkt uit cijfers van het CBS. Bijna 1 op de 5 Nederlanders (17,3 procent) zegt in 2016 wel eens online levensmiddelen te hebben gekocht. In 2012 lag dat nog op 7,3 procent Absoluut gezien wordt, net als in voorgaande jaren, online vooral kleding, reizen, vakanties of kaartjes voor evenementen aangeschaft. 73 procent koopt online In 2016 geeft 73 procent van de personen van 12 jaar of...