Kansen voor silverfoods

19 oktober 2015

De markt voor ‘silverfoods’ (voeding specifiek voor ouderen) biedt businesskansen. Over een paar jaar is namelijk een kwart van de Nederlanders 65 jaar en ouder.

Er liggen kansen voor bijvoorbeeld producten met een aangepaste voedingssamenstelling, voor maaltijdconcepten waarbij ouderen langer zelfstandig kunnen blijven en concepten waarbij het sociale aspect van de maaltijd wordt meegenomen.

Dat stellen Topsector Agri&Food, Wageningen UR, TNO en Kamer van Koophandel die een bijeenkomst over dit onderwerp willen houden.

UPDATE: de bijeenkomst van november wordt uitgesteld tot waarschijnlijk februari 2016.

'Van kans naar kassa'

De vraag is alleen hoe deze kansen benut kunnen worden. “Met een slim idee alleen ben je er nog niet. Soms moet je het idee nog verder uit laten kristalliseren, moet je bepaalde aspecten uitdiepen of heb je een samenwerkingspartner nodig om van kans naar kassa te komen.”

Ondernemers uit de voedingsmiddelensector, de horeca, catering distributie, detailhandel en zorgsector komen bij elkaar om te inspireren, te leren van elkaar en om mogelijke samenwerkingspartners te vinden.

Succesvolle concepten

Tijdens de interactieve bijeenkomst komen vier ondernemers aan het woord met succesvolle concepten. Ook is er ruimte om ervaringen uit te wisselen en te sparren over ideeën.

Op 5 november zou er een bijeenkomst zijn over de kansen die silverfoods ondernemers kan bieden. Deze bijeenkomst is nu uitgesteld tot het vroege voorjaar (waarschijnlijk februari 2016), laten de organisatoren weten.

Lees ook:

‘Inspelen op wensen ouderen biedt betere marges' (22 december 2014)

Altijd op de hoogte blijven?