KIDV en KVK starten innovatief verpakken-uitdaging

verpakking

Beeld: Agenlaku Indonesia via Unsplash

Het Kennisinstituut Duurzaam Verpakken (KIDV) en Kamer van Koophandel (KVK) starten de Business Challenge Innovatief Verpakken. Bedrijven dienen een verpakkingschallenge in, waarna ze in contact komen met partijen die oplossingen bieden.

De uitdagingen kunnen bijvoorbeeld te maken hebben met duurzaamheid en het design van verpakkingen, ontwikkelingen van nieuwe verpakkingsmaterialen of de verwerking en recycling van verpakkingsafval, aldus KIDV-directeur Chris Bruijens in het nieuwsbericht op KIDV.nl. Door in contact te komen met andere innovatieve verpakkingsbedrijven, start-ups, scale-ups, zelfstandige ondernemers en MKB-ondernemingen, kun je denk- en doekracht bundelen en innovaties in een hogere versnelling zetten. Dat is dan ook het doel van KIDV en KVK met deze challenge. 

Bedrijven kunnen tot 1 mei hun challenge indienen. Vervolgens maakt de KVK op 7 juni de inzendingen openbaar op het innovatieplatform. Partijen kunnen daarna op de ingestuurde uitdagingen reageren en met de deelnemers in contact komen. Op 12 juli selecteren KIDV en KVK de beste oplossingen en op 23 juli organiseren de partijen een ontmoeting tussen de deelnemers en de geselecteerde partijen.

Meer informatie en opgeven: klik hier.

Lees ook
Microplastics in voedselverpakkingen: Reëel risico of verwaarloosbare impact?

Microplastics in voedselverpakkingen: Reëel risico of verwaarloosbare impact?

We leren steeds meer over microplastics. En dan vooral waar we ze kunnen vinden. Een van die potentiële microplasticbronnen zijn plastic voedselverpakkingen. Krijgen we via deze verpakkingen ook microplastics binnen? En hoe erg is dat? De vragen zijn simpel, maar de antwoorden verre van. Dat heeft vooral te maken met de relatieve nieuwheid van...

Schuttelaar & Partners en EVMI op zoek naar data

Schuttelaar & Partners en EVMI op zoek naar data

Milieuorganisaties, burgers en overheden: Iedereen lijkt te gruwen van plastic verpakkingen. En zeker van het afval dat dat met zich meebrengt. Waarom blijft het gebruik van plastic dan toch groeien, evenals de afvalberg die dat met zich meebrengt?  Auteur: Erik Kruisselbrink Foto’s: De Brabandere, Colruyt, Erik Kruisselbrink, Pack4food Genoeg...

Miko Pac overgenomen door Paccor

Miko Pac overgenomen door Paccor

Paccor, Duitse producent van verpakkingsmiddelen, neemt de verpakkingsdivisie van het Belgische bedrijf Miko over.