Kipster stapt over op eierdozen van 100% gerecycled papier

Nieuwe verpakking Kipster

Kippenboer Kipster introduceert nieuwe eierdozen gemaakt van 100% gerecycled papier. De CO2 die vrijkomt bij het productieproces wordt gecompenseerd, waardoor de doosjes CO2-neutraal zijn.

Kipster wisselt van eierdoos omdat het bedrijf uitbreidt naar onder meer België, Frankrijk, Engeland en de Verenigde Staten. Voor het borgen van de continuïteit werkt Kipster nu samen met dozenmaker Hartmann. Hartmann laat de CO2 footprint van de eierdozen berekenen volgens de Greenhouse Gas Protocol en compenseert de uitstoot via Climate Partner.

De eieren van Kipster waren al CO2-neutraal. Dat de eierdoosjes nu ook CO2-neutraal zijn, is geen reden voor het bedrijf om achterover te leunen, zegt Ruud Zanders, mede-oprichter van Kipster: “Het Kipster-team ziet nog veel mogelijkheden om te innoveren. Zowel op het gebied van dierenwelzijn als milieu. Dat we de uitstoot van ons doosje nu compenseren, is een kleinigheidje. Te meer omdat het nieuwe doosje per saldo meer CO2 uitstoot dat het oude doosje dat is gemaakt van Paperfoam.”

Naast het nieuwe materiaal en de vorm, is ook de huisstijl van Kipster vernieuwd. De nieuwe eierdozen zijn exclusief verkrijgbaar bij Lidl en liggen vanaf 1 april in de winkels, in doosjes van zes en tien eieren.

Geen nieuws van EVMI meer missen? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief en ontvang elke dinsdag en donderdag het laatste nieuws. 

Inschrijven nieuwsbrief

 

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Lees ook
Nieuwe Upfront-producten met ‘transparante’ verpakking

Nieuwe Upfront-producten met ‘transparante’ verpakking

Zes nieuwe producten van Upfront liggen sinds 13 februari in het schap bij Albert Heijn. Upfront produceert eiwitrepen, proteïnepoeder en chips met een bijzondere verpakking. Ze gebruiken geen kleur en de ingrediënten en voedingswaarden staan op de voorkant van de verpakking. Upfront heeft als missie volledige transparantie standaard te maken binnen...

Wegwerpzakjes voor groente en fruit verdwijnen uit de supermarkt

Wegwerpzakjes voor groente en fruit verdwijnen uit de supermarkt

Dit jaar verdwijnen de eenmalige zakjes voor groenten en fruit uit vijf Nederlandse supermarkten. In plaats daarvan kunnen de klanten gebruik maken van herbruikbare zakjes die zij thuis kunnen wassen. Met dit gezamenlijke initiatief verwachten de supermarktketens jaarlijks zo’n 126 miljoen plastic en 10 miljoen papieren zakjes te besparen.

HAS-studenten winnen Bunzl Packaton met innovatief herbruikbaar verpakkingsconcept

HAS-studenten winnen Bunzl Packaton met innovatief herbruikbaar verpakkingsconcept

Al jaren organiseert Bunzl Retail & Industry de Bunzl Packaton voor tweedejaars studenten van de opleiding Food Innovation aan de HAS green academy in Den Bosch. Ook dit jaar gingen de studenten aan de slag met een verpakkingsvraagstuk uit de praktijk. Op dinsdag 14 februari vond er in de ochtend een briefing plaats en diezelfde middag leverden de studenten...