Kipster stapt over op eierdozen van 100% gerecycled papier

Nieuwe verpakking Kipster

Kippenboer Kipster introduceert nieuwe eierdozen gemaakt van 100% gerecycled papier. De CO2 die vrijkomt bij het productieproces wordt gecompenseerd, waardoor de doosjes CO2-neutraal zijn.

Kipster wisselt van eierdoos omdat het bedrijf uitbreidt naar onder meer België, Frankrijk, Engeland en de Verenigde Staten. Voor het borgen van de continuïteit werkt Kipster nu samen met dozenmaker Hartmann. Hartmann laat de CO2 footprint van de eierdozen berekenen volgens de Greenhouse Gas Protocol en compenseert de uitstoot via Climate Partner.

De eieren van Kipster waren al CO2-neutraal. Dat de eierdoosjes nu ook CO2-neutraal zijn, is geen reden voor het bedrijf om achterover te leunen, zegt Ruud Zanders, mede-oprichter van Kipster: “Het Kipster-team ziet nog veel mogelijkheden om te innoveren. Zowel op het gebied van dierenwelzijn als milieu. Dat we de uitstoot van ons doosje nu compenseren, is een kleinigheidje. Te meer omdat het nieuwe doosje per saldo meer CO2 uitstoot dat het oude doosje dat is gemaakt van Paperfoam.”

Naast het nieuwe materiaal en de vorm, is ook de huisstijl van Kipster vernieuwd. De nieuwe eierdozen zijn exclusief verkrijgbaar bij Lidl en liggen vanaf 1 april in de winkels, in doosjes van zes en tien eieren.

Geen nieuws van EVMI meer missen? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief en ontvang elke dinsdag en donderdag het laatste nieuws. 

Inschrijven nieuwsbrief

 

Lees ook
De situatie voor verpakkingsbedrijven in Oekraïne

De situatie voor verpakkingsbedrijven in Oekraïne

Veronika Khalaydzhi (Club of Packagers Ukraine, ingevlogen naar Den Bosch vanuit Kyiv) presenteerde tijdens Food Technology een overzicht van de situatie in Oekraïne op verpakkingsgebied. Hoe kunnen Nederlandse bedrijven Oekraïne helpen?

Organisatie Empack 2022 kijkt terug op geslaagde editie

Organisatie Empack 2022 kijkt terug op geslaagde editie

Ruim 250 exposanten presenteerden zich op Empack 2022 aan 5.500 bezoekers in Evenementenhal Gorinchem. De organisator Easyfairs noemt het een geslaagde editie. Netwerken was de hoofdmoot en de kennissessies werden goed bezocht.

Albert Heijn introduceert verpakkingsvrij boodschappen doen

Albert Heijn introduceert verpakkingsvrij boodschappen doen

Supermarktketen Albert Heijn lanceert AH Verpakkingsvrij: een concept waarmee klanten boodschappen kunnen doen zonder wegwerpverpakkingen. Klanten vullen hierbij een herbruikbare zak of pot met een product en kunnen deze verpakking steeds opnieuw gebruiken. Hiermee wil Albert Heijn een stap zetten in de ambitie om in 2025 twintig miljoen kilo minder...