Kitchen Republic start programma voor startende voedselverwerkers

EVMI_Kitchen Republic

Kitchen Republic start eind oktober met een 12-weeks programma voor startende voedselverwerkers, zoals producenten van verse of verpakte producten, cateraars en ondernemers met vernieuwende foodservice concepten. Beginnende start-ups kunnen zich tot 5 oktober inschrijven voor deze food accelerator.

Het programma bestaat onder andere uit speciale thema-avonden, een interactieve food fietstour, diverse workshops en expertsessies. Zo worden lokale food start-ups in drie maanden tijd klaargestoomd voor doorontwikkeling en groei van hun onderneming. De start-ups krijgen de kans om opgenomen te worden in het winkelassortiment van retailer Marqt.

Kitchen Republic

Sinds 2015 biedt Kitchen Republic in Amsterdam een gedeelde productieruimte en apparatuur aan, voor 33 verschillende voedselondernemers. "De afgelopen drie jaar hebben we bestaansrecht gecreëerd, veel kennis opgedaan en een uitgebreid netwerk opgebouwd om een dergelijk accelerator programma aan te bieden," aldus Emma Veerhuis, één van de oprichters. “De Academy heeft als doel de deelnemers voor te bereiden op succesvolle groei. Na afloop heeft de ondernemer een doorontwikkeld product of dienst in pacht, waardevolle kennis van de voedingsindustrie en zijn er eerste afnemers binnengehaald.”

De deelnemende start-ups mogen niet langer dan één jaar bestaan. Daarnaast wordt er geselecteerd op vier verschillende pijlers: smaak, propositie, duurzaamheid en vernieuwing. Programmapartners Marqt en Food Inspiration verzorgen beide zowel een deel van het inhoudelijke programma, alsook een podium voor media,- en consumentenaandacht.

Programma

Het Academy-programma omvat een grote diversiteit van onderwerpen. Deelnemers krijgen intensieve begeleiding om recepturen door te ontwikkelen, duurzaamheidsoplossingen te meten, voedingsinformatie weer te geven, een goede kostprijsbepaling te maken, groeimogelijkheden te ontdekken, exposure te genereren en een proces- en hygiëne plan te schrijven.

Daarnaast krijgen de deelnemers drie dagen toegang tot een professionele keuken, mogen hun producten samplen onder Marqt bezoekers en krijgen ieder jaar een felbegeerde pitch plek tijdens de evenementen van  Food Inspiration  (+10.000 foodprofessionals).

Lees ook
ABN AMRO verwacht economische schokken voor industrie, leisure, retail, food en bouw

ABN AMRO verwacht economische schokken voor industrie, leisure, retail, food en bouw

ABN AMRO verwacht dat de druk op de industrie, leisure, retail, food en bouw in de tweede helft van 2022 gaat toenemen. De energiecrisis treft vooral de industrie, terwijl de horeca en retail kampen met slechtere winstvooruitzichten. Het risico op faillissementen neemt toe, aldus de bank.

Winnaars wedstrijd Gouden Tavola bekend

Winnaars wedstrijd Gouden Tavola bekend

Een ready made cocktail of mocktail, een bolvormig raspkaasje, crunchy zaden en granen, en volledig plantaardige sauzen. Dit zijn de winnaars van de vakwedstrijd Gouden Tavola in 2022.

Verbindend platform | Voedselverspilling vanaf het begin voorkomen

Verbindend platform | Voedselverspilling vanaf het begin voorkomen

Wereldwijd wordt jaarlijks ongeveer een derde van het geproduceerde voedsel verspild, zo’n 1,3 miljard ton. Alleen in Duitsland is dat jaarlijks ongeveer 12 miljoen ton.

Op de hoogte blijven van alles wat er speelt in de voedingsmiddelenindustrie?

 

Abonneren