Knorr lanceert Team Groente-campagne

knorr

Beeld: Knorr

Knorr start een nieuwe beweging "voor en door groentefans": Team Groente. Het bedrijf wil mensen inspireren om meer groente en minder vlees te eten, "voor henzelf én voor de planeet", aldus het persbericht van Knorr.

Team Groente gaat uit van het idee dat je de wereld kunt veranderen door te veranderen wat er op je bord ligt, "want een beetje meer groente op je bord maakt een wereld van verschil", zegt Knorr. Het initiatief is een vervolg op de in november 2020 gestarte Future Foods ambities, dat als doel heeft mensen te helpen met de overstap op gezondere voeding om zo de milieu-impact van de wereldwijde voedselketen te verminderen.

Bij de Team Groente-beweging horen naast een campagne ook samenwerkingen met partners, zoals het Voedseleducatie Platform. Daarin werken overheid, bedrijfsleven, Wageningen University & Research (WUR), onderwijs en maatschappelijke organisaties samen aan objectieve educatie over voedsel en voeding bij kinderen. Daarnaast creëerde Knorr - met input van het Nationaal Actieplan Groenten en Fruit - de Groentekalender, met daarop iedere maand recepten die gebruik maken van seizoensgroenten. Ook past Knorr haar recepturen aan: meer groente en minder of geen vlees. Tot slot heeft Missing Chapter Foundation een co-creatie sessie met basisschoolkinderen gefaciliteerd met groente in de hoofdrol. 

Lees ook
Slasoorten stammen af van 6.000 jaar oude plant

Slasoorten stammen af van 6.000 jaar oude plant

De sla die wij tegenwoordig eten, stamt af van wilde plantjes die 6.000 jaar geleden in de Kaukasus groeiden.

Campagne tegen zuivelverspilling

Campagne tegen zuivelverspilling

Met de publiekscampagne 'Kijk, ruik, proef en vouw' vraagt Zuivelpak aandacht voor de houdbaarheid van zuivel, in de hoop voedselverspilling tegen te gaan.

Foodwatch lanceert voedselstemwijzer en gezondheidsoffensief

Foodwatch lanceert voedselstemwijzer en gezondheidsoffensief

Vlak voor de Tweede Kamerverkiezingen lanceert foodwatch een voedselstemwijzer waarin je per partij ziet wat ze beloven over zaken rondom gezondere voeding. Om ervoor te zorgen dat partijen zich aan hun beloftes houden, start de organisatie een e-mailactie.