Knorr lanceert Team Groente-campagne

knorr

Beeld: Knorr

Knorr start een nieuwe beweging "voor en door groentefans": Team Groente. Het bedrijf wil mensen inspireren om meer groente en minder vlees te eten, "voor henzelf én voor de planeet", aldus het persbericht van Knorr.

Team Groente gaat uit van het idee dat je de wereld kunt veranderen door te veranderen wat er op je bord ligt, "want een beetje meer groente op je bord maakt een wereld van verschil", zegt Knorr. Het initiatief is een vervolg op de in november 2020 gestarte Future Foods ambities, dat als doel heeft mensen te helpen met de overstap op gezondere voeding om zo de milieu-impact van de wereldwijde voedselketen te verminderen.

Bij de Team Groente-beweging horen naast een campagne ook samenwerkingen met partners, zoals het Voedseleducatie Platform. Daarin werken overheid, bedrijfsleven, Wageningen University & Research (WUR), onderwijs en maatschappelijke organisaties samen aan objectieve educatie over voedsel en voeding bij kinderen. Daarnaast creëerde Knorr - met input van het Nationaal Actieplan Groenten en Fruit - de Groentekalender, met daarop iedere maand recepten die gebruik maken van seizoensgroenten. Ook past Knorr haar recepturen aan: meer groente en minder of geen vlees. Tot slot heeft Missing Chapter Foundation een co-creatie sessie met basisschoolkinderen gefaciliteerd met groente in de hoofdrol. 

Lees ook
Energie-intensieve branches luiden de noodklok met campagne ‘Laat het ons blijven maken’

Energie-intensieve branches luiden de noodklok met campagne ‘Laat het ons blijven maken’

Via de gezamenlijke campagne #laathetonsblijvenmaken luiden 17 energie-intensieve branches de noodklok en roepen zij de politiek op om op korte termijn hun ondernemers tijdelijk tegemoet te komen.

Van Oers United werkzaam onder nieuw label Primeale United

Van Oers United werkzaam onder nieuw label Primeale United

Vanaf maandag 20 juni heeft Van Oers United al haar werkzaamheden ondergebracht onder een nieuw label: Primeale United. Deze verandering markeert de start van een volgende fase voor het bedrijf, met een nieuwe visie en missie en aangescherpte strategische focus. Ook past het label beter bij de internationale coöperatie Agrial, waarvan het bedrijf sinds...

Informatiecampagne Nationale Aanpak Productverbetering (NAPV) start 28 juni

Informatiecampagne Nationale Aanpak Productverbetering (NAPV) start 28 juni

Op 28 juni geeft Staatssecretaris Van Ooijen tijdens een digitale bijeenkomst het startsein voor een informatiecampagne over de Nationale Aanpak Productverbetering, onder het motto: ‘Elke stap telt. Samen op weg naar een verbeterde productsamenstelling in 2030’. Het ministerie van VWS roept de gehele levensmiddelensector op zich aan te melden voor de...