Knorr lanceert Team Groente-campagne

knorr

Beeld: Knorr

Knorr start een nieuwe beweging "voor en door groentefans": Team Groente. Het bedrijf wil mensen inspireren om meer groente en minder vlees te eten, "voor henzelf én voor de planeet", aldus het persbericht van Knorr.

Team Groente gaat uit van het idee dat je de wereld kunt veranderen door te veranderen wat er op je bord ligt, "want een beetje meer groente op je bord maakt een wereld van verschil", zegt Knorr. Het initiatief is een vervolg op de in november 2020 gestarte Future Foods ambities, dat als doel heeft mensen te helpen met de overstap op gezondere voeding om zo de milieu-impact van de wereldwijde voedselketen te verminderen.

Bij de Team Groente-beweging horen naast een campagne ook samenwerkingen met partners, zoals het Voedseleducatie Platform. Daarin werken overheid, bedrijfsleven, Wageningen University & Research (WUR), onderwijs en maatschappelijke organisaties samen aan objectieve educatie over voedsel en voeding bij kinderen. Daarnaast creëerde Knorr - met input van het Nationaal Actieplan Groenten en Fruit - de Groentekalender, met daarop iedere maand recepten die gebruik maken van seizoensgroenten. Ook past Knorr haar recepturen aan: meer groente en minder of geen vlees. Tot slot heeft Missing Chapter Foundation een co-creatie sessie met basisschoolkinderen gefaciliteerd met groente in de hoofdrol. 

Lees ook
Tony's hoopt op samenwerking met lookalike-repen en petitie

Tony's hoopt op samenwerking met lookalike-repen en petitie

Met de Sweet Solution-campagne roept Tony's Chocolonely andere chocolademerken op om zich ook in te zetten voor slaafvrije chocolade. Het Nederlandse bedrijf startte een petitie en verkoopt tijdelijk repen die qua vormgeving lijken op de verpakkingen van Twix, Toblerone, Ferrero Rocher en KitKat.

Limburgs onderzoek naar innovatieve groenten

Limburgs onderzoek naar innovatieve groenten

De groentezadendivisie van BASF gaat in 2021 samenwerken met de Universiteit Maastricht (UM) in het Brightlands Future of Farming Institute (BFFI). De partijen willen groenten kunnen leveren met optimale eigenschappen voor de consument, zoals smaak en gezondheid.

Van batterijenfabriek naar groentekweker

Van batterijenfabriek naar groentekweker

PlantLab heeft in de Amerikaanse stad Indianapolis een voormalige batterijenfabriek omgebouwd tot productielocatie voor groente. Het is de eerste buitenlandse vestiging van de scale-up uit Den Bosch.