Koffiefrisdrank ‘Bakkie Bruis’ wint Dutch Food Week KickStartShow 2022

KickStartShow 2022

Beeld: Dutch Food Week

Afgelopen week zijn de prijzen voor de Dutch Food Week KickStartShow uitgereikt. Op de eerste plaats staat HAS-student Pablo Schultz, die met zijn startup Bakkie Bruis een koffiefrisdrank introduceert.

De Dutch Food Week organiseert de KickStartShow om ondernemerschap onder studenten te stimuleren en om aandacht te geven aan innovatie, vernieuwing en creativiteit. Het business panel van de KickStartShow beoordeelde afgelopen week de inzendingen en reikte drie prijzen uit. Het panel bestond uit Christy van Beek (Bayer Crop Science), Jannie Glastra van Loon (Albert Heijn), Roel Schutten (AgriFoodCapital), Mike Vermeer (Cosun) en Leo van Schijndel (Bossche Investeringsfonds).

Op de tweede en derde plaats zijn geëindigd: Cato Pierau met Ferver (sauzen op basis van fermentatie) en Sacha Kuipers en Cindy Kwako met Banana Peely Bread (bananenbrood dat op innovatie wijze bananenschillen verwerkt). Bekijk hier de video met de pitches en uitreiking van de Dutch Food Week KickStartShow.

 

Lees ook
Dutch Food Week opent met ‘Voorproeven op de Markt’ in ‘s-Hertogenbosch

Dutch Food Week opent met ‘Voorproeven op de Markt’ in ‘s-Hertogenbosch

Dutch Food Week opent dit jaar op vrijdagmiddag 7 oktober met ‘Voorproeven op de Markt’ in het centrum van ’s-Hertogenbosch. Boeren, tuinders, telers, vissers en agrifood-organisaties gaan daar het gesprek aan met het publiek om de verbinding tussen boer en burger te versterken. Diezelfde middag wordt Dutch Food Week formeel geopend met een bijeenkomst...

11 foodbedrijven in KVK Innovatie Top 100

11 foodbedrijven in KVK Innovatie Top 100

De Kamer van Koophandel heeft de Innovatie Top 100 bekendgemaakt: een lijst van de 100 meeste innovatie bedrijven van Nederland in 2022. In de lijst staan 11 bedrijven uit de food- en agrisector, waaronder Koppert Cress met Nederlandse vanille en Karma Kebab met 100% plantaardige kebab.

HAS green academy en Bamboo Brands ontwikkelen Consumer Behaviour Lab voor duurzaam voedsel

HAS green academy en Bamboo Brands ontwikkelen Consumer Behaviour Lab voor duurzaam voedsel

Het lectoraat Design Methoden in Food van HAS green academy gaat samen met Bamboo Brands een Consumer Behaviour Lab opzetten. Dit lab richt zich op het ontwikkelen van betrouwbare voorspellende methoden die studenten en professionals ondersteunen in het bedenken, ontwerpen en vermarkten van gezond en duurzaam voedsel voor consumensen.

Op de hoogte blijven van alles wat er speelt in de voedingsmiddelenindustrie?

 

Abonneren