Koffiemerk L’OR en Nederlands Film Festival verlengen samenwerking

EVMI_L'OR Filmfestival

Koffiemerk L’OR en het Nederlands Film Festival (NFF) verlengen hun samenwerking en realiseren samen voor de derde keer het L’OR Gouden Kalveren Gala.  In aanloop naar het NFF gaat L’OR ‘on tour’ met het grote Gouden Kalf, hét icoon van het Nederlands Film Festival.

Gouden Kalf

De tour doet vijf grote steden aan. Het kalf is op 28 augustus in Eindhoven, op 31 augustus in Rotterdam, op 4 september in Amsterdam, op 13 september in Leiden en op 18 september in Arnhem te zien. Voorbijgangers kunnen op de foto met het Gouden Kalf en krijgen een kopje koffie van L’OR aangeboden. De tour eindigt op 25 september met de plaatsing van het Gouden Kalf in Utrecht bij de Stadsschouwburg, waar vanaf 27 september de rode loperpremières plaatsvinden. De Stadsschouwburg is op 5 oktober tevens het podium van het L’OR Gouden Kalveren Gala, de slotavond van het NFF waar de meest prestigieuze filmprijzen van Nederland worden uitgereikt.

NFF-directeur Silvia van der Heiden: “Ik ben blij met de samenwerking die we met L’OR hebben. Hierdoor slagen we er al drie jaar in het L’OR Gouden Kalveren Gala tot een enorm succes te maken.” “Het Nederlands Film Festival is bekend van de uitreiking van de Gouden Kalveren. L’OR staat voor goud en eersteklas koffiebonen”, vertelt John Brands, general manager Jacobs Douwe Egberts Nederland. “We zijn wat dat betreft een gouden match. We kijken dan ook erg uit naar het L’OR Gouden Kalveren Gala”.

Nederlands Film Festival

De 38e editie van het Nederlands Film Festival vindt plaats van donderdag 27 september t/m vrijdag 5 oktober. De voorverkoop voor speciale programmaonderdelen is inmiddels gestart. Vanaf 3 september zijn tickets voor het gehele programma verkrijgbaar via filmfestival.nl.

L'OR

L'OR is een koffiemerk van Franse origine dat staat voor ‘goud’. Sinds het ontstaan in 1992 ambieert het bedrijf om de beste koffie ter wereld naar de consument te brengen. L’OR lanceerde in 2010 de eerste koffiecapsule die geschikt is voor de Nespresso. L'OR is onderdeel van Jacobs Douwe Egberts.

Lees ook
Zorgvuldig fermenteren cruciaal voor lekkere koffie

Zorgvuldig fermenteren cruciaal voor lekkere koffie

Door groene koffiebonen te fermenteren, verbeteren de smaak en aroma's van koffie. Hoe je dat het best kunt doen, onderzochten Belgische wetenschappers, schrijft De Standaard.Arabicabonen ondergaan altijd een fermentatieproces om het schilletje en gomlaagje rondom de boon te verwijderen. Bij bonen van robustakoffie gebeurt dat niet; die...

Goede tijden voor Nestlé

Goede tijden voor Nestlé

De Zwitserse voedingsmiddelengigant Nestlé presenteerde deze week positieve jaarcijfers, nieuwe directieleden en nieuwe producten. Nestlé heeft afgelopen jaar haar omzet laten groeienmet 3% tot 91,4 miljard Zwitserse frank, zo’n 80,4 miljard euro. Vooral in de Verenigde Staten en China werden goede zaken gedaan, met name met...

Voedselprijzen dalen, blijkt uit VN-rapport

Voedselprijzen dalen, blijkt uit VN-rapport

Ondanks de droogte waardoor veel landbouwregio’s dit jaar werden getroffen, zijn de wereldwijde voedselprijzen sinds mei dit jaar flink gedaald. Dat blijkt uit het Food Outlook rapport van de United Nations Food and Agriculture Organisation (FAO). Producten als suiker, thee, koffie, cacao en zuivel zijn het afgelopen half jaar allemaal goedkoper...