Koopmans Merk van het Jaar

Koopmans is Merk van het Jaar 2016 geworden. De Nederlandse consument waardeert het merk het hoogst op kwaliteit, innovatie en expressiviteit. Mona won de extra award voor online merkbeleving.

Dat werd op 13 oktober bekendgemaakt tijdens de FNLI Jaarbijeenkomst in Utrecht. Het onderzoek is uitgevoerd door GfK onder ruim 11.000 supermarktklanten met in totaal 88 merken. De winnaar van vorig jaar, Bolletje, werd nu tweede in de Merk van het Jaar verkiezing. Derde werd Nutrilon.

“Koopmans stond de afgelopen jaren al steeds in de top 10 en is nu door een goede ontwikkeling van de merkkracht naar plaats 1 geklommen”, stelt Danny van den Burg van GfK.

Innovaties

Geert-Jan Vorstenbosch, marketing manager Koopmans/Dr. Oetker, is positief verrast en supertrots met de uitverkiezing.  “We hebben het afgelopen jaar met veel passie gewerkt aan een flinke reeks innovaties en een nieuwe merkcampagne die de warmte van bakken weet over te brengen.”

Online merkbeleving

Mona ontving de bijzondere prestatie award, dit jaar de prijs voor ‘online merkbeleving’. Mona scoorde het hoogst op het creëren van positieve en betekenisvolle online ervaringen bij de shopper. Milka haalde hier de tweede plaats en Nivea werd derde.

Deelcategorieën

De winnaars in de deelcategorieën:

  • Alcoholische dranken: Grolsch
  • Non-alcoholische dranken(excl. zuivel): Pickwick
  • Zoetwaren, snacks, ontbijtproducten, brood en banket: Bolletje
  • Kruidenierswaren overig: Koopmans
  • Zuivel, geelvetten en sojaproducten: Mona
  • Vers, salades, diepvries en verpakte groenten: Johma
  • Persoonlijke verzorging en schoonmaak: Pampers

Lees ook:

Lees ook
FNLI uit zorgen over continuïteit Nederlandse voedingsmiddelensector

FNLI uit zorgen over continuïteit Nederlandse voedingsmiddelensector

De FNLI maakt zich grote zorgen over de continuïteit van Nederlandse voedingsmiddelenproducenten. Door de explosief gestegen energiekosten komen zij steeds meer in het nauw. Een groeiend aantal producenten in verschillende sectoren ziet daarmee zelfs hun continuïteit in gevaar komen. Dat treft niet alleen individuele bedrijven, maar inmiddels ook volledige...

Droogte zorgt nog niet voor problemen levensmiddelenindustrie

Droogte zorgt nog niet voor problemen levensmiddelenindustrie

De hitte en de daarmee gepaard gaande droogte zorgt nog niet voor problemen bij de Nederlandse levensmiddelenindustrie. De Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) heeft hier nog geen signalen over ontvangen.

Ronald Prince is nieuwe voorzitter FNLI

Ronald Prince is nieuwe voorzitter FNLI

De Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) krijgt een nieuwe voorzitter. Het bestuur benoemt vanaf 1 september 2022 Ronald Prince, CEO van Royal Smilde. Hij volgt Annemarieke de Haan op, die vanwege haar nieuwe rol binnen Unilever als General Manager Home Care in Zuidoost-Azië stopt met het voorzitterschap van FNLI.

Op de hoogte blijven van alles wat er speelt in de voedingsmiddelenindustrie?

 

Abonneren