Koppert Cress reorganiseert: locatie sluit en 19 banen weg

cress

Beeld: RitaE via Pixabay

Teeltbedrijf Koppert Cress ondergaat een invasieve reorganisatie. De productielocatie in Maasdijk is verkocht aan Frestia en 19 werknemers verliezen hun baan.

Het in Monster gevestigde bedrijf levert normaal gesproken garnering aan 70.000 restaurants, maar de coronacrisis heeft voor omzetverlies gezorgd. Sindsdien ging Koppert Cress al van 300 naar 150 werknemers, waarvan een deel seizoensarbeider was. Nu volgt ontslag voor 19 vaste werknemers, waaronder planners, evenementorganisatoren en marketingmensen. Het bedrijf zet evenementen, schoolprogramma's en andere promotie-activiteiten stop en concentreert zich voorlopig volledig op de teelt en afzet van kiemgroenten.

Tegen Omroep West vertelt eigenaar Rob Baan dat het bedrijf al maanden een kwart van de normale omzet draait. "Elke maand dat de lockdown doorgaat, komt er 1 miljoen verlies aan omzet bij. Om niet ten onder te gaan, moeten we keuzes maken. Dit is er daar één van. Maar ik vind het verschrikkelijk", zegt hij in het artikel van Omroep West.

Thema's
Lees ook
ING: Miljardenverschuiving van bestedingen aan eten en drinken door corona

ING: Miljardenverschuiving van bestedingen aan eten en drinken door corona

Door de coronapandemie zijn in Nederland de bestedingen aan eten en drinken verschoven. Uit onderzoek van het ING Economisch Bureau blijkt dat de uitgaven in de horeca daalden, terwijl deze in de supermarkt en speciaalzaken toenamen. Ook online nam een vlucht. De onderzoekers concluderen dat de afzetmarkt voor voedingsbedrijven structureel is veranderd

Boekrecensie: Ondernemen in crisistijd

Boekrecensie: Ondernemen in crisistijd

Dat de coronacrisis alles behoorlijk in de war heeft geschopt mag duidelijk zijn, maar voor sommigen heeft deze crisis juist nieuwe inspiratie opgeleverd. Zoals auteur en ondernemer Femke Hogema, die in drie weken ‘Ondernemen in crisistijd’ schreef. Door haar jarenlange ervaring in de ondernemerswereld weet Hogema welke impact een crisis...

Nederland 'ontkookt': steeds meer kant-en-klaar en thuisbezorgde maaltijden

Nederland 'ontkookt': steeds meer kant-en-klaar en thuisbezorgde maaltijden

Nederlanders, en dan met name volwassenen tussen 18 en 40 jaar, eten steeds vaker kant-en-klaar of thuisbezorgde maaltijden. Mensen ervaren tijdnood, hebben vaker geen zin om te koken, maar vinden gezond en lekker eten wel belangrijk.