Kraft Heinz bouwt nieuw dc in Elst

Het Amerikaanse Kraft Heinz gaat nabij Elst, naast snelweg A15, een distributiecentrum bouwen. Het pand, bij de Heinz-fabriek, moet in 2017 klaar zijn en zorgt voor honderden nieuwe banen in de regio.

Het pand wordt gebouwd samen met logistiek dienstverlener Nabuurs. Vanaf volgens jaar zal vanuit dit dc het complete assortiment van Kraft Heinz worden uitgeleverd, naar klanten in Noordwest-Europa (de Benelux, Duitsland, Oostenrijk en Scandinavië).

Het bedrijf voert producten onder merknamen als Heinz, Brinta, Honig, De Ruijter, Venz, Wijko, Roosvicee en Karvan Cévitam.

Vervoer over water

De fabrikant koos voor Elst vanwege de nabijheid van de eigen fabriek en de goede aan- en afvoerinfrastructuur. Met dat laatste doelt de fabrikant met name op de ligging ten opzichte van de Waal en de Rijn. Veel producten worden namelijk over water vervoerd.

De Heinz-fabriek in Elst die ketchup produceert voor de hele Europese markt, is de grootste productielocatie van het bedrijf buiten Noord-Amerika.

Hoeveel geïnvesteerd wordt in het nieuwe dc, is niet bekendgemaakt.

Kraft Heinz ontstond juli vorig jaar na een fusie tussen Kraft Foods en H.J. Heinz.

Lees ook:

Lees ook
40 miljoen euro groeigeld voor waterflesjes met geur

40 miljoen euro groeigeld voor waterflesjes met geur

Air up, een Duitse scale-up die smaak aan water toevoegt via speciale geurpods, haalt €40 miljoen groeigeld binnen in een nieuwe investeringsronde geleid door Five Seasons Ventures. De fabrikant wil verder uitbreiden in Europa en ook naar de Verenigde Staten.

Websuper Picnic krijgt € 600 miljoen groeigeld

Websuper Picnic krijgt € 600 miljoen groeigeld

Picnic haalt € 600 miljoen op in een nieuwe financieringsronde van de Bill & Melinda Gates Foundation Trust. Het maakt een versnelde uitrol van de online supermarkt mogelijk, met name in Duitsland en Frankrijk.

Duurzame diepvriesmaaltijd-leverancier Freasy krijgt investering

Duurzame diepvriesmaaltijd-leverancier Freasy krijgt investering

Freasy, verstrekker van kant-en-klare diepvriesmaaltijden, ontvangt groeikapitaal om de online verkoop verder op te schalen. Het is de eerste investeringsronde voor het Rotterdamse bedrijf.