De Kweker lanceert Amsterdam Food Pitch

Amsterdam Food Pitch

Tijdens de horecavakbeurs Horecava op maandag 8 januari 2018 lanceert De Kweker, een Amsterdamse groothandel voor professionals in food, de Amsterdamse Food Pitch 2018. Ter gelegenheid van het 50-jarig jubileum biedt De Kweker ambitieuze (hobby)koks en foodies de kans om hun lekkerste eet- of drankproduct in productie te nemen. De winnaar scoort op 25 juni 2018 de titel ‘lekkerste product van 2018’ en belandt in de schappen bij De Kweker.

De kick-off

Tijdens de Horecava vindt op 8 januari de kick-off van Amsterdam Food Pitch plaats. Vanaf de stand van De Kweker worden alle geïnteresseerden opgeroepen zich in te schrijven voor de verkiezing. De inschrijving is geopend tot 22 maart 2018. Alle informatie is te vinden via de website www.amsterdamfoodpitch.nl.

Een professionele vakjury beoordeelt alle inzendingen en maakt op 19 april 2018 de finalisten bekend. In de vakjury zitten culinair journalist Felix Wilbrink, foodtrendwatcher Marjan Ippel van Talkin’ Food, lifestyle editor Maartje Diepstraten van Barts Boekje, en Gert Blaauw, algemeen directeur De Kweker en een vooraanstaande chef-kok.

Finale

Vanaf 19 april 2018 gaat het online stemproces van start zodat ook het publiek een stem heeft. Deze stemmen wegen voor 25 procent mee in de beoordeling. Tot de finale worden de producten en de makers op verschillende manieren in de spotlights gezet, zowel on- als offline.

Op 25 juni 2018 pitchen de finalisten in een boksring hun product voor de vakjury. De stem van de vakjury is doorslaggevend en de winnaar wordt tijdens het event bekendgemaakt.

De hoofdprijs

De winnaar wint de titel ‘Lekkerste product van 2018’ en een geldbedrag van €1.500. Daarnaast krijgt de winnaar ondersteuning bij de ontwikkeling, branding en lancering van het product op basis van consultancy uren van verschillende adviesbureaus, waaronder PR & marketing bureau MissPublicity. Het winnende product wordt gepresenteerd tijdens de Horecava 2019 en opgenomen in het schap van De Kweker.

Lees ook
Start van de Horecava

Start van de Horecava

Vandaag, 13 januari, om 10.00 openen de deuren van de RAI Amsterdam voor de 64e editie van Horecava. Deze editie staat in het teken van voedselverspilling, veggie & vegan en Brasserie 2050. Op de beurs vinden de bezoekers vele innovaties zoals vegetarische tonijnsushi, oplossingen voor personeelsproblematiek, koffiekopje van koffiedrab, chips van vlees...

Houwers Groep reikt Voedselveiligheid Bokaal uit na Horecava

Houwers Groep reikt Voedselveiligheid Bokaal uit na Horecava

Jaarlijks vinden tijdens Horecava de Lekkerste Wedstrijden plaats. Elke deelnemer wordt door de inspecteurs van Houwers Groep grondig gekeurd op een voedselveilige en hygiënische werkwijze. Om het belang van voedselveiligheid extra te benadrukken, roept het inspectiebureau de Voedselveiligheid Bokaal Horecava 2020 in het leven.

Van Loon Group introduceert The Blue Butcher op de Horecava

Van Loon Group introduceert The Blue Butcher op de Horecava

Op de Horecava presenteert Van Loon Group The Blue Butcher, een assortiment van vleesvervangers. Met dit nieuwe label wil het bedrijf inspringen op de toenemende vraag vanuit de markt naar alternatieven voor vlees. In totaal zijn er zes productvarianten waarvan een selectie te zien is bij de ENKCO-stand.