De Kweker lanceert Amsterdam Food Pitch

Amsterdam Food Pitch

Tijdens de horecavakbeurs Horecava op maandag 8 januari 2018 lanceert De Kweker, een Amsterdamse groothandel voor professionals in food, de Amsterdamse Food Pitch 2018. Ter gelegenheid van het 50-jarig jubileum biedt De Kweker ambitieuze (hobby)koks en foodies de kans om hun lekkerste eet- of drankproduct in productie te nemen. De winnaar scoort op 25 juni 2018 de titel ‘lekkerste product van 2018’ en belandt in de schappen bij De Kweker.

De kick-off

Tijdens de Horecava vindt op 8 januari de kick-off van Amsterdam Food Pitch plaats. Vanaf de stand van De Kweker worden alle geïnteresseerden opgeroepen zich in te schrijven voor de verkiezing. De inschrijving is geopend tot 22 maart 2018. Alle informatie is te vinden via de website www.amsterdamfoodpitch.nl.

Een professionele vakjury beoordeelt alle inzendingen en maakt op 19 april 2018 de finalisten bekend. In de vakjury zitten culinair journalist Felix Wilbrink, foodtrendwatcher Marjan Ippel van Talkin’ Food, lifestyle editor Maartje Diepstraten van Barts Boekje, en Gert Blaauw, algemeen directeur De Kweker en een vooraanstaande chef-kok.

Finale

Vanaf 19 april 2018 gaat het online stemproces van start zodat ook het publiek een stem heeft. Deze stemmen wegen voor 25 procent mee in de beoordeling. Tot de finale worden de producten en de makers op verschillende manieren in de spotlights gezet, zowel on- als offline.

Op 25 juni 2018 pitchen de finalisten in een boksring hun product voor de vakjury. De stem van de vakjury is doorslaggevend en de winnaar wordt tijdens het event bekendgemaakt.

De hoofdprijs

De winnaar wint de titel ‘Lekkerste product van 2018’ en een geldbedrag van €1.500. Daarnaast krijgt de winnaar ondersteuning bij de ontwikkeling, branding en lancering van het product op basis van consultancy uren van verschillende adviesbureaus, waaronder PR & marketing bureau MissPublicity. Het winnende product wordt gepresenteerd tijdens de Horecava 2019 en opgenomen in het schap van De Kweker.

Lees ook
Horecava keert terug in 2023

Horecava keert terug in 2023

Na twee jaar afwezigheid keert Horecava weer terug. Van 9 tot en met 12 januari komt de horeca weer samen in RAI Amsterdam voor deze vakbeurs. Duurzaamheid, personeel en innovatie staan deze editie centraal.

ABN AMRO verwacht economische schokken voor industrie, leisure, retail, food en bouw

ABN AMRO verwacht economische schokken voor industrie, leisure, retail, food en bouw

ABN AMRO verwacht dat de druk op de industrie, leisure, retail, food en bouw in de tweede helft van 2022 gaat toenemen. De energiecrisis treft vooral de industrie, terwijl de horeca en retail kampen met slechtere winstvooruitzichten. Het risico op faillissementen neemt toe, aldus de bank.

Winnaars wedstrijd Gouden Tavola bekend

Winnaars wedstrijd Gouden Tavola bekend

Een ready made cocktail of mocktail, een bolvormig raspkaasje, crunchy zaden en granen, en volledig plantaardige sauzen. Dit zijn de winnaars van de vakwedstrijd Gouden Tavola in 2022.

Op de hoogte blijven van alles wat er speelt in de voedingsmiddelenindustrie?

 

Abonneren