Kwekkeboom Ovensnacks beste introductie

21 mei 2015

De Kwekkeboom Oven Range heeft het Gouden Wheel of Retail gewonnen. De ovensnacks zijn daarmee de beste introductie van het afgelopen jaar. Dat meldt Vlees+.

Kwekkeboom won ook het Category Wheel als beste in de productgroep Diepvriessnacks. Ook ontving de fabrikant het Special Wheel voor de belangrijkste Innovatie van het afgelopen jaar.

“Jarenlang is er gespeurd naar een oplossing", meldt de jury. "Frituren is lastig. Je hebt vet nodig, je hebt een frituurpan nodig. Je moet het vet opwarmen. Kortom, gedoe. Kwekkeboom kwam met de ovenrange. Ook de niet friturende huishoudens kunnen nu los op de snacks. En het werkt”, motiveerde de jury het besluit.

Andere foodprijzen

De Special Wheel voor het meest marktverruimende product ging naar de Hellmann’s Mayonaise van Unilever. Bij Frisse dranken ging de prijs naar Pepsi Next, bij Babyvoeding naar Ella’s Kitchen range, bij Z&S droge snacks naar Lay's Oven varianten en bij Z&S biscuit en koek naar Liga Belvita.

De prijs in de categorie kaas ging naar Old Amsterdam plakken, Sauzen naar Hellmann's Mayonaise, Bakproducten naar Dr. Oetker verwentaart en Diepvries naar Aviko zoete aardappel.

In de categorie Vleesconserven won Unox borrelworst en bij Zuivel/zuiveldranken, eieren Arla vla stroopwafel en roze koek. Bij Oliën en vetten won Becel Gold wikkel en bij Diepvriesmaaltijden, pizza's Dr. Oetker Pizzaburger.

De prijzen van vakblad Distrifood zijn op 20 mei uitgereikt.

Lees ook:

 

Altijd op de hoogte blijven?