Lancering Hygiënespecial 2021 online magazine

hyg21 cover

De Hygiënespecial van 2021 is nu te lezen als online magazine. Het blad staat wederom vól met hygiënenieuws uit alle food branches, van vlees tot ijs, met zowel inzichten uit de wetenschap als aandacht voor diverse bedrijven.

De afgelopen weken ging de splinternieuwe special al mee met de foodbladen van Alea Publishers. Nu is de Hygiënespecial 2021 voor iedereen te lezen via deze link.

Een kleine greep uit de inhoud:

Hoe schoon is schoon? En wat is het gevaar van té schoon? Is dat nog wel gezond? Die vragen worden besproken in het openings-artikel. Na een pagina vol feiten & cijfers over hygiëne - of eigenlijk vooral viezigheid - is er uiteraard aandacht voor de coronacrisis. Want de toch al strenge hygiëne-eisen zijn nóg meer aangescherpt. Verderop in de special gaan we daar dieper op in bij de vleesbranche. Bladeren we verder, dan komen we terecht bij ICE Robotics, een bedrijf dat datagedreven schoonmaakmachines maakt. Diverse andere bedrijven passeren de revue. Bovendien is er speciale aandacht voor hygiëne bij bakkerijen en softijs-makers. En tot slot in deze opsomming, maar niet in de Hygiënespecial: hoofdredacteur Janet Kooren bespreekt een artikel dat werd gepubliceerd op thoracic.org,  waarin wordt gesteld dat schoonmaakwerkzaamheden mogelijk schadelijke effecten op de luchtwegen met zich mee kunnen brengen. 

Klik hier om naar het online magazine te gaan. 

Thema's
Lees ook
Hygiënisch ontwerp

Hygiënisch ontwerp

Als je in de vorige eeuw over dit onderwerp begon, kreeg je vaak de vraag van welke zeurplaneet je kwam. Een machine moest zo goedkoop mogelijk gemaakt worden, het liefst in rvs en doen waarvoor hij bestemd was. Maar in de voedingsmiddelenindustrie, waar met eiwitten van dierlijke oorsprong gewerkt wordt of voor een kwetsbare doelgroep geproduceerd...

Etiketeisen pluimveevlees veranderen

Etiketeisen pluimveevlees veranderen

De etiketeisen voor koelvers pluimveevlees gaan veranderen. Vanaf 1 januari 2023 zijn verkopers verplicht om een kader met icoontjes en begeleidende tekst op het etiket te plaatsen om consumenten te wijzen op het belang van hygiëne bij het bewaren en bereiden van pluimveevlees.

Houwers Groep en CleanIT Solutions samen verder

Houwers Groep en CleanIT Solutions samen verder

Houwers Groep en CleanIT Solutions BV gaan samenwerken. Met ingang van juni 2022 richten de twee bedrijven de CleanIT Group op om elkaar op het gebied van hygiëne, voedselveiligheid en digitale mogelijkheden te versterken. Beide dochterbedrijven blijven bestaan onder de eigen naam.

Op de hoogte blijven van alles wat er speelt in de voedingsmiddelenindustrie?

 

Abonneren