Lidl-bier Kordaat wordt door Bavaria gebrouwen

kordaat

De reclames voor een biertje met de naam Kordaat kwamen vrijwel uit het niets. Dat het om een huismerk van de supermarktketen Lidl ging, werd niet eens genoemd. Een hele slimme marketingtruc, zo bleek toen de bijbehorende website al snel plat lag onder de druk van alle mensen die zich afvroegen waar dit onbekende biertje ineens vandaan kwam. RTL ging op onderzoek uit en kwam er al snel achter dat het om een pils uit de brouwerij van Bavaria gaat.

Marketing op het randje

De naam van het nieuwe Lidl-bier doet sterk denken aan een ander biermerk: Kornuit, dat door Grolsch wordt gebrouwen. Het is duidelijk dat Lidl met hun bier op dezelfde doelgroep jaagt. Met het feit dat eerste drie letters hetzelfde zijn, zoekt Lidl de grenzen op van het merkrecht.

Lees ook
Ondanks coronacrisis toename aantal brouwerijen

Ondanks coronacrisis toename aantal brouwerijen

Ondanks de coronacrisis groeit het aantal bierbrouwerijen in Nederland. Dit jaar kwamen er tot nu toe 13 brouwerijen bij. Bierista.nl, een biercommunity van bierexperts, verwacht niet dat deze groei nog verder door gaat zetten. Alain Schepers ban Bierista denkt dat het hoogtepunt van de bierrevolutie is bereikt en voorziet een daling van het aantal...

Palm bracht Swinkels (Bavaria) niet wat het hoopte

Palm bracht Swinkels (Bavaria) niet wat het hoopte

Een verslikking, zo noemt het Belgische weekblad Trends de overname van de Belgische brouwerij Palm door Swinkels Family Brewers. De gewenste resultaten van vooral Palm bleven de afgelopen vier jaar uit. Swinkels, dat tot 2018 Bavaria heette, waardeert de Belgische tak af en leed daardoor vorig jaar een nettoverlies van €5,3 miljoen.

95 procent van huishoudens koopt biologisch

95 procent van huishoudens koopt biologisch

In 2019 kocht 95,1 procent van de huishoudens biologische producten. Dat blijkt uit nieuw onderzoek dat is uitgevoerd door Gfk in opdracht van Bionext. De meerderheid (89 procent) koopt deze producten gewoon in de supermarkt.