Lidl uit Liegebeest-verkiezing gehaald

Lidl is dit jaar geen Liegebeest-kandidaat meer. De retailer belooft namelijk voor half 2017 te zijn overgestapt op een trager groeiend kippenras. Ook worden niet langer alleen vrouwelijke kippen geselecteerd.

Deze beloften zijn voor Wakker Dier reden om de Lidl-kip niet langer verkiesbaar te stellen. Dat meldt Levensmiddelenkrant.

Bij de Liegebeest-verkiezing kan op de website van Wakker Dier tot 27 september gestemd worden, welk bedrijf het meest ‘consumenten om de tuin leidt met dierenwelzijnspraatjes’.

Er blijven dit jaar nog vier kandidaten over: Unox’s Bierbommetjes, zuivelbedrijf Den Eelder, kalfsvlees van Vitel-Oké en tilapia van Sea & We.

Lees ook:

Unox, Lidl en Sea & We mogelijk Liegebeest (12 september 2016)

Lees ook
Merendeel Nederlanders hecht waarde aan keurmerken

Merendeel Nederlanders hecht waarde aan keurmerken

Voor drie op de vijf (63%) Nederlandse consumenten spelen keurmerken een rol bij de keuze voor eten en drinken. Eén op de zes (16%) kiest zelfs altijd bewust voor producten met een keurmerk. Dit komt neer op 2,2 miljoen Nederlanders. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Food Monitor , een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 7.300 Nederlanders.

Vleeslobby start campagne tegen ‘culturele kaping’ vleesnamen

Vleeslobby start campagne tegen ‘culturele kaping’ vleesnamen

Europese vee- en vleesorganisaties starten een campagne tegen het gebruik van vleesnamen voor vegetarische producten. De Europese vakbond van de vleesindustrie Clitravi, boerderijdierfokkers Effab, pluimveesector Avec, boerenbelangenbehartigers Copa-Cogeca, slagers IBC en veehandelaren UECBV slaan de handen ineen om te voorkomen dat het Europese Parlement...

ACM: supermarktkip heeft beter leven dan in 2014

ACM: supermarktkip heeft beter leven dan in 2014

De ACM reflecteert in een nieuw rapport op de beslissing in 2015 om het ‘Kip van morgen’-plan niet goed te keuren. Het welzijn van supermarktkippen verbeterde ten opzichte van 2014. De ACM concludeert dat ook concurrentie kan leiden tot verduurzaming.