Lidl uit Liegebeest-verkiezing gehaald

Lidl is dit jaar geen Liegebeest-kandidaat meer. De retailer belooft namelijk voor half 2017 te zijn overgestapt op een trager groeiend kippenras. Ook worden niet langer alleen vrouwelijke kippen geselecteerd.

Deze beloften zijn voor Wakker Dier reden om de Lidl-kip niet langer verkiesbaar te stellen. Dat meldt Levensmiddelenkrant.

Bij de Liegebeest-verkiezing kan op de website van Wakker Dier tot 27 september gestemd worden, welk bedrijf het meest ‘consumenten om de tuin leidt met dierenwelzijnspraatjes’.

Er blijven dit jaar nog vier kandidaten over: Unox’s Bierbommetjes, zuivelbedrijf Den Eelder, kalfsvlees van Vitel-Oké en tilapia van Sea & We.

Lees ook:

Unox, Lidl en Sea & We mogelijk Liegebeest (12 september 2016)

Lees ook
Debat over eiwitbalans in COV Meat Café

Debat over eiwitbalans in COV Meat Café

Tijdens het jaarlijkse COV Meat Café op 3 november spraken vijftig genodigden uit agri en food over de ideale eiwitbalans. De debatteerden over vragen als: Wie is waarvoor verantwoordelijk? Welke rol speelt de prijs bij de consument? Kun je vlees en vervangers wel met elkaar vergelijken?

Nederlandse consument blijft vlees eten

Nederlandse consument blijft vlees eten

In 2021 verbruikte de Nederlandse bevolking 76,1 kg vlees. Een kleine stijging ten opzichte van 2020. Dat blijkt uit onderzoek naar het Nederlandse vleesverbruik van Wageningen Economic Resource in opdracht van Wakker Dier.

NVWA ontving afgelopen zomer ruim 450 meldingen vanwege hittestress bij dieren

NVWA ontving afgelopen zomer ruim 450 meldingen vanwege hittestress bij dieren

Zomer 2022 ontving de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit 453 publieke meldingen over hittestress bij dieren. De meerderheid ging over gebrek aan schaduw en drinkwater voor dieren in de weide. Uiteindelijk leidden de klachten tot 12 schriftelijke waarschuwingen.

Op de hoogte blijven van alles wat er speelt in de voedingsmiddelenindustrie?

 

Abonneren