Lidl wil jaarlijks 10 procent duurzamer worden

Lidl

Lidl wil zijn omzet in duurzame producten jaarlijks met 10 procent laten stijgen. Dat schrijft RetailDetail. 'Duurzaam' definieert het bedrijf als voorzien van labels zoals bijvoorbeeld bio, eco, MSC, ASC en Rainforest Alliance. Ook moet de omzet van regionale en lokale producten jaarlijks met 10 procent omhoog.

Minder zout en suiker

Lidl wil de gezondheid van zijn klanten verbeteren door 20% minder zout en suiker aan producten toe te voegen. Dat moet gerealiseerd zijn in 2025, in vergelijking met 2015. Het bedrijf wil vooral scherp zijn op suikerreductie in producten die kinderen lekker vinden. Het terugdringen van zout zal vooral dagelijks gegeten producten betreffen.

Lees ook:

 

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Lees ook
Lidl 3 sterren Beter Leven-kaas verkozen tot biologisch product van het jaar

Lidl 3 sterren Beter Leven-kaas verkozen tot biologisch product van het jaar

Lidl’s biologische kaas met het 3 sterren Beter Leven-keurmerk is op de Biobeurs verkozen tot biologische product van het jaar. De jury verkoos het product als winnaar omdat Lidl nog een stap verder gaat dan biologisch. De koeien krijgen meer ruimte om natuurlijk verdrag te vertonen en er is aandacht voor het milieu, zoals een rijker grasland en lokaal...

Kipster en Lidl willen Nederlandse landbouw verduurzamen

Kipster en Lidl willen Nederlandse landbouw verduurzamen

Kipster en Lidl vieren het eerste lustrum. De boer en supermarkt zetten in op verduurzaming Nederlandse landbouw met meer dierenwelzijn, minder uitstoot en radicale transparantie. Ze zetten verschillende stappen op dit gebied, zoals de eerste Pigster boerderij, de nieuwe Kipsterfarm, 24/7 transparantie en hanenvlees.

Nespresso maakt biologisch afbreekbare koffiecups

Nespresso maakt biologisch afbreekbare koffiecups

Na drie jaar onderzoek en ontwikkeling komt Nespresso met biologisch afbreekbare koffiecups. In de lente start een pilot met deze cups in Frankrijk en Zwitserland. Papier vormt de basis van de nieuwe cups. Binnen een jaar wil Nespresso het product ook op andere Europese markten brengen.