‘Lift mee op succes Star Wars’
'Stok Wars, may the baguettes be with you’. Onder die noemer kunnen bakkers via social media inhaken op de nieuwste Star Wars-film en zo meeliften op de populariteit van die film.
Het idee komt van Joep Gommans van Bakkerij Support, bericht Bakkers in bedrijf. Het gaat om een afbeelding die bakkers gratis kunnen gebruiken in de social media.
Bakkerij Support biedt bakkers ondersteuning op het gebied van onder meer marketing. "Door zichzelf als sterk regionaal merk neer te zetten en hun passie en ambacht écht goed te vertellen, kan de ambachtelijke bakker de strijd aangaan met de retail”, aldus Gommans.
Lees ook:
Beleving creëren met een pop-up store – jaaroverzicht 2015 (Premium)
‘Foodbedrijven moeten anticiperen op social media' (27 mei 2013)
Altijd op de hoogte blijven?
Meer over
Lees ook
Checklist voor verantwoorde duurzaamheidsreclames gelanceerd
BvA netwerk van merkleiders lanceert de Gids voor Duurzaamheidsclaims met bijbehorende Checklist. Met deze gids wil bvA marketeers en hun bureaus ondersteunen bij het maken van verantwoorde reclame op het gebied van duurzaamheid.
Foodwatch: Onvoldoende bescherming tegen negatieve invloed van reclames voor voedingsmiddelen
Consumenten in Nederland worden onvoldoende beschermd tegen de negatieve invloed van reclames voor voedingsmiddelen, zegt voedselwaakhond Foodwatch. De organisatie presenteert hierover een nieuw rapport dat is uitgevoerd door onderzoeksbureau Panteia. In het rapport ‘Regulering van reclame voor voedingsmiddelen’ trekt Foodwatch de conclusie dat door...
Sancties tegen snoepreclames
De Europese Commissie moet met wetgeving komen om kinderen te beschermen tegen reclame voor ongezonde voeding. Daarvoor pleiten 10 Europese consumentenorganisaties, waaronder de Consumentenbond.