Loden Leeuw: borstjes als krentenbollen

HILVERSUM – Mona, Bakker Bart en Autodrop zijn genomineerd voor de Loden Leeuw, de prijs voor meest irritante tv-reclame. Als meest irritante BN'er is Danny de Munk genomineerd voor de Mora-snacks.

Bij de Mona-reclame doen, volgens tv-kijkers, ‘infantiele mannen een toetje op hun hoofd’.

De reclame van Bakker Bart (foto) zoekt een dubbelzinnige link tussen krentenbollen en de borstjes van de verkoopster, die bij de kijkers niet in de smaak valt.

Bij Autodrop zit er een neus op het puntje van een vinger, die overal speurt naar Autodrop. Kijkers noemen deze reclame ‘onsmakelijk, niet grappig en eetlustremmend’.

Irritante BN'er
Danny de Munk, die zijn ‘snik’ in de aanbieding gooit om de snacks voan Mora te promoten, wordt slecht acteerwerk verweten, wat hem een nominatie oplevert voor meest irritante BN’er.

Ook Tineke Schouten maakt een kans met haar ‘orkaan van typetjes voor C1000, waarvan sommige erg schreeuwerig en over de top’ zijn.

Link met food
In totaal hebben 3 van de 5 genomineerde producten een link met voedingsmiddelen. En bij de irritante BN'ers hebben 2 van de 5 een relatie met food. 

De Loden Leeuw is een initiatief van Tros tv-programma Radar. De winnaar van de Loden Leeuw 2010 wordt uitgereikt in de live-uitzending op 20 december.

Bekijk alle nominaties en stem

Lees ook:
Henk Gemser irritant in Becel-reclame (9 december 2009)

Peijnenburg wint Loden Leeuw (15 januari 2008)