Lotus Bakeries groeit ondanks corona met 8,4%
Beeld: Lotus Bakeries
De omzet van Lotus Bakeries groeide het eerste half jaar van 2020 met 8,4% ten opzichte van 2019. Met name de Biscoff-lijn droeg de groei. Alle buiten-de-deur producten, zoals Snelle Jelles, verkochten slecht door corona-lockdowns.
Speculoospasta
De omzet groeide met €25,1 miljoen tot €323 miljoen. Het nettoresultaat van Lotus Bakeries bedroeg 38,2 miljoen euro en was daarmee 5,3% hoger dan in de eerste helft van 2019. De groei kwam vooral door het uitbreiding van de Biscoff-lijn in verschillende grote markten, zoals de Verenigde Staten, Frankrijk en China. De Biscoff-lijn is in Nederland bekend van de koffiekoekjes en speculoospasta. Alle producten die consumenten buitenshuis nuttigen leden onder de coronacrisis. Dit gold voor ontbijtkoeken als de Snelle Jelle, maar ook voor natuurlijke energierepen zoals Nakd. Lotus Bakeries kocht dit jaar de meerderheidsaandelen van Natural Balance Foods, het moederbedrijf van Nakd. Het bedrijf meldt dat het hoge kosten moest maken om de werknemers veilig te houden tijdens de coronacrisis. Lotus Bakeries heeft wel alle werkzaamheden door laten gaan tijdens de crisis.
Bron: Lotus Bakeries
Thema's
Meer over
Lees ook
Omzet Just Eat Takeaway.com groeit tot 1 miljard
De omzet van Just Eat Takeaway groeide met 44% in vergelijking met vorig jaar. Tegelijkertijd verzesvoudigde het verlies, met name door overnames. In Nederland groeide het aantal bestellingen met 24%.
Omzet en verlies Beyond Meat stijgen door corona
Beyond Meat verkocht drie maal zo veel van zijn producten tijden de lockdown. Om dit mogelijk te maken, investeerde het bedrijf. Dit leidde tot een netto verlies.
Resultaten DSM dalen licht door corona
De totale winst van DSM daalde met vier procent ten opzichte van vorig jaar. De tak Nutrition groeide sterk, met 9%. Het bedrijf stelt dat de coronapandemie voor 1-2% verantwoordelijk is voor deze groei. De tak Materials heeft het zwaar, met een krimp van 21%.