Lotus Bakeries groeit ondanks corona met 8,4%

17 augustus 2020

Beeld: Lotus Bakeries

De omzet van Lotus Bakeries groeide het eerste half jaar van 2020 met 8,4% ten opzichte van 2019. Met name de Biscoff-lijn droeg de groei. Alle buiten-de-deur producten, zoals Snelle Jelles, verkochten slecht door corona-lockdowns.

Speculoospasta

De omzet groeide met €25,1 miljoen tot €323 miljoen. Het nettoresultaat van Lotus Bakeries bedroeg 38,2 miljoen euro en was daarmee 5,3% hoger dan in de eerste helft van 2019. De groei kwam vooral door het uitbreiding van de Biscoff-lijn in verschillende grote markten, zoals de Verenigde Staten, Frankrijk en China. De Biscoff-lijn is in Nederland bekend van de koffiekoekjes en speculoospasta. Alle producten die consumenten buitenshuis nuttigen leden onder de coronacrisis. Dit gold voor ontbijtkoeken als de Snelle Jelle, maar ook voor natuurlijke energierepen zoals Nakd. Lotus Bakeries kocht dit jaar de meerderheidsaandelen van Natural Balance Foods, het moederbedrijf van Nakd. Het bedrijf meldt dat het hoge kosten moest maken om de werknemers veilig te houden tijdens de coronacrisis. Lotus Bakeries heeft wel alle werkzaamheden door laten gaan tijdens de crisis.

Bron: Lotus Bakeries

Dit artikel verscheen eerder op: Bakkers in bedrijf

Altijd op de hoogte blijven?