Maaltijdboxenbedrijf Boerschappen wordt coöperatie

Boerschappen

Het maaltijdboxenbedrijf Boerschappen wordt een coöperatie van klanten, medewerkers, boeren en andere geïnteresseerden. Hiervoor zoekt Boerschappen duizenden nieuwe mede-eigenaren, laat het bedrijf weten in een persbericht

De afgelopen 2 jaar groeide Boerschappen bijna 500% tot ruim €7.3 miljoen euro. Oprichter Stijn Markusse: “Het afgelopen jaar spraken we met tientallen impact funds, investeringsmaatschappijen en banken om samen te werken aan de groei van ons bedrijf. Ze spraken over onze exit-strategie, zeggenschap, onze winstcijfers over 4 jaar en zelfs over de rechten om ons bedrijf te mogen verkopen als de hoogste bieder kwam. Vanzelfsprekend paste dat niet bij ons en hebben we de keuze voor een coöperatie gemaakt.”

Door een coöperatie wil Boerschappen samenwerken met aandeelhouders die niet enkel een commercieel belang hebben, maar ook willen denken aan de wereld. Stijn Markusse: “En die bovendien samen met ons willen optrekken in onze missie om een voedselketen te maken die deugt voor iedereen die erin betrokken is.” . Vanaf 14 januari start de campagne en is het mogelijk om aandelen te reserveren. Meer informatie hierover is de vinden op boerschappen.nl.

Boerschappen is opgericht in 2013. Met een team van zo’n 60 medewerkers en een netwerk van ruim 150 kleinschalige makers en boeren levert het bedrijf maaltijdboxen door heel Nederland. Het doel van Boerschappen is om te laten zien dat er voedselketens kunnen bestaan die goed zijn voor de boer, omgeving, natuur, dierenwelzijn en een gezonde levensstijl.

 

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Thema's
Lees ook
Food Innovation Hub brengt Groningse voeding samen

Food Innovation Hub brengt Groningse voeding samen

In Groningen is de Food Innovation Hub opgericht, een initiatief van de Gebiedscoöperatie Westerkwartier. Doel van het netwerk is initiatieven op het gebied van lokaal geproduceerd voedsel bij elkaar brengen en onderling ervaringen delen, meldt de provincie Groningen.

Erwin Wunnekink vertrekt als voorzitter bestuur van FrieslandCampina

Erwin Wunnekink vertrekt als voorzitter bestuur van FrieslandCampina

Drie maanden na zijn start als voorzitter van het bestuur van FrieslandCampina, treedt Erwin Wunnekink weer af. Dat maakte hij op 22 september bekend tijdens de Centrale Vergadering van Districtraden.

ABN AMRO: Consument kiest voor dierenwelzijn bij pluimveeproducten

ABN AMRO: Consument kiest voor dierenwelzijn bij pluimveeproducten

Dierenwelzijn is een belangrijke factor voor Nederlandse en Duitse consumenten in de keuze voor kip en eieren. Ook vinden ze een goede beloning voor boeren belangrijk. Ongeveer 7 op de 10 consumenten is bereid om in dat geval meer te betalen voor pluimveeproducten. Dat blijkt uit onderzoek van ABN AMRO onder Nederlandse en Duitse consumenten.