Magnum lanceert ijsverpakkingen van gerecycled plastic

Magnum pint

Magnum lanceerde gister zijn eerste ijs-pints gemaakt van gerecyclede plastic verpakkingen. De ijsgigant is hiermee de eerste in de ijs-industrie die gebruik maakt van recyclebaar plastic.

In samenwerking met SABIC, een internationaal petrochemisch bedrijf, heeft Magnum een ijsverpakking ontworpen die bestaat uit gerecyclede plastic verpakkingen. “Pleasure Seekers kunnen nu genieten van de kenmerkende Magnum-luxe met de kennis dat ze een positieve rol kunnen spelen bij het verminderen van de impact van plastics op het milieu,” laat Julien Barraux, Vice President van Magnum weten in een persbericht.

Ambities Unilever

Deze nieuwe verpakkingen draagt bij aan de ambities van Unilever om in 2025 minstens 25% van zijn plastic verpakkingen te maken van gerecycled post-consumer materiaal, om zo een circulaire economie te ondersteunen. Ook wil Unilever dat 100% van zijn plastic verpakkingen herbruikbaar, recyclebaar of composteerbaar is tegen 2025. Daarnaast heeft Unilever zich twee maanden geleden nóg een flinke uitdaging gesteld: alle Unilever-merken moeten een maatschappelijk doel krijgen.

De gerecyclede pints zijn op dit moment alleen verkrijgbaar in België, Spanje en Nederland, maar zullen in 2020 wereldwijd verkrijgbaar zijn.

Lees ook
Verpakkingsprimeur voor Nestlé: repen in papier

Verpakkingsprimeur voor Nestlé: repen in papier

Nestlé heeft aangekondigd dat de YES! fruit- en notenrepen voortaan verpakt zullen worden in recyclebare papieren wikkels. Dankzij een nieuwe techniek is Nestlé erin geslaagd hun snelle flow wrap-productielijnen zo aan te passen dat ze met papieren wikkels kunnen werken. De nieuwe wikkel is gemaakt van papier met een coating die met het...

Recycling Netwerk pleit voor statiegeld op blik

Recycling Netwerk pleit voor statiegeld op blik

De milieuorganisatie Recycling Netwerk pleit in een suggestieve youtube-video voor het invoeren van statiegeld op blikjes. In het filmpje wordt een drankblikje opgelost in zoutzuur om de kunststof coating aan de binnenkant zichtbaar te maken. Nuttig is hij zeker, de kunststof coating aan de binnenkant van een blikje die ervoor zorgt dat je cola niet...

Alle Unilever-merken moeten een maatschappelijk doel krijgen

Alle Unilever-merken moeten een maatschappelijk doel krijgen

‘Merken met een maatschappelijk doel groeien twee keer zo snel’, zegt CEO Alan Jope tegen het FD. Alle merken van Unilever moeten zo’n doel krijgen. Daarmee moet het bedrijf sneller gaan groeien. Unilever staat voor een flinke uitdaging. Jope’s voorganger Paul Polman beloofde de aandeelhouders sneller te groeien en de winstmarge...