Magnum lanceert ijsverpakkingen van gerecycled plastic

Magnum pint

Magnum lanceerde gister zijn eerste ijs-pints gemaakt van gerecyclede plastic verpakkingen. De ijsgigant is hiermee de eerste in de ijs-industrie die gebruik maakt van recyclebaar plastic.

In samenwerking met SABIC, een internationaal petrochemisch bedrijf, heeft Magnum een ijsverpakking ontworpen die bestaat uit gerecyclede plastic verpakkingen. “Pleasure Seekers kunnen nu genieten van de kenmerkende Magnum-luxe met de kennis dat ze een positieve rol kunnen spelen bij het verminderen van de impact van plastics op het milieu,” laat Julien Barraux, Vice President van Magnum weten in een persbericht.

Ambities Unilever

Deze nieuwe verpakkingen draagt bij aan de ambities van Unilever om in 2025 minstens 25% van zijn plastic verpakkingen te maken van gerecycled post-consumer materiaal, om zo een circulaire economie te ondersteunen. Ook wil Unilever dat 100% van zijn plastic verpakkingen herbruikbaar, recyclebaar of composteerbaar is tegen 2025. Daarnaast heeft Unilever zich twee maanden geleden nóg een flinke uitdaging gesteld: alle Unilever-merken moeten een maatschappelijk doel krijgen.

De gerecyclede pints zijn op dit moment alleen verkrijgbaar in België, Spanje en Nederland, maar zullen in 2020 wereldwijd verkrijgbaar zijn.

Lees ook
Fieldlab Circulaire Verpakkingen: circulair door samenwerking

Fieldlab Circulaire Verpakkingen: circulair door samenwerking

We moeten naar circulaire verpakkingen toe. Maar hoe realiseer je zo’n complexe transitie? Kennis en informatie delen binnen de keten is essentieel. Aan de slag gaan met concrete cases is voor het Fieldlab Circulaire Verpakkingen de weg voorwaarts. Of circulariteit leeft? Maar liefst 140 aanwezigen uit 100 bedrijven waren op het appèl...

Toename zwerfafval brengt statiegeld op plastic flesjes dichterbij

Toename zwerfafval brengt statiegeld op plastic flesjes dichterbij

De kans dat er vanaf begin 2021 statiegeld zit op kleine plastic flesjes, is groter geworden. Achter de schermen zijn de coalitiepartijen tot de conclusie gekomen dat dit haast onvermijdelijk is, schrijft Trouw. Drie jaar proeftijd kreeg de industrie om zelf oplossingen te bedenken tegen het zwerfvuil. Bij falen, beloofde het...

Industrie start imagocampagne voor plastic

Industrie start imagocampagne voor plastic

Nederlandse producenten van kunststof en rubber slaan de handen ineen voor een campagne die het slechte imago van plastic moet veranderen. ‘Nederlanders denken voornamelijk aan de negatieve aspecten van plastic.’ Hoor je tegenwoordig het woord ‘plastic’ in de media, dan is het altijd verbonden met een probleem. Een plasticsoep...