Magnum lanceert ijsverpakkingen van gerecycled plastic

Magnum pint

Magnum lanceerde gister zijn eerste ijs-pints gemaakt van gerecyclede plastic verpakkingen. De ijsgigant is hiermee de eerste in de ijs-industrie die gebruik maakt van recyclebaar plastic.

In samenwerking met SABIC, een internationaal petrochemisch bedrijf, heeft Magnum een ijsverpakking ontworpen die bestaat uit gerecyclede plastic verpakkingen. “Pleasure Seekers kunnen nu genieten van de kenmerkende Magnum-luxe met de kennis dat ze een positieve rol kunnen spelen bij het verminderen van de impact van plastics op het milieu,” laat Julien Barraux, Vice President van Magnum weten in een persbericht.

Ambities Unilever

Deze nieuwe verpakkingen draagt bij aan de ambities van Unilever om in 2025 minstens 25% van zijn plastic verpakkingen te maken van gerecycled post-consumer materiaal, om zo een circulaire economie te ondersteunen. Ook wil Unilever dat 100% van zijn plastic verpakkingen herbruikbaar, recyclebaar of composteerbaar is tegen 2025. Daarnaast heeft Unilever zich twee maanden geleden nóg een flinke uitdaging gesteld: alle Unilever-merken moeten een maatschappelijk doel krijgen.

De gerecyclede pints zijn op dit moment alleen verkrijgbaar in België, Spanje en Nederland, maar zullen in 2020 wereldwijd verkrijgbaar zijn.

Lees ook
Datingsite voor gerecyclede grondstoffen

Datingsite voor gerecyclede grondstoffen

Excess Materials Exchange (EME) in Amsterdam is een technologiebedrijf met een digitaal matchingplatform voor vraag en aanbod van overtollige materialen. Medeoprichter Maayke Damen: “Bedrijven weten niet precies wat er in hun producten zit en waar het heen gaat. Daarvoor zou het grondstoffenpaspoort een oplossing kunnen vormen.” In principe...

Unilever maakt honderden miljoenen vrij in coronacrisis

Unilever maakt honderden miljoenen vrij in coronacrisis

Unilever maakt honderden miljoenen vrij in strijd tegen het coronavirus. “Het is eigenlijk heel simpel: het gaat om mensen, eten en zeep”, zegt Hanneke Faber van Unilever op BNR.Unilever doneert voor zo’n €100 miljoen aan producten als zeep, schoonmaakmiddelen en houdbare etenswaren. De helft hiervan gaat naar het Covid...

'Wat plastic betreft is het dweilen met de kraan open'

'Wat plastic betreft is het dweilen met de kraan open'

Chris Bruijnes is sinds augustus 2018 directeur bij Kennisinstituut Duurzaam Verpakken (KIDV). Een logische stap in zijn carrière, waarin duurzaamheid de rode draad vormt. Aan hem de vraag: waar moet het heen met de verpakkingsindustrie? Bij wie ligt de bal, de producent of consument? Of ligt het antwoord bij de inzameling en verwerking van verpakkingsafval? Aan...