Marketing
aroma map
Beeld: Air Products

Air Products introduceert de Freshline Aroma MAP, een Modified Atmosphere Packaging-oplossing die verpakkingen voorziet van een smakelijke geur.

‘Zintuigelijke marketing’ noemt Air Products het. Wanneer de consument de verpakking van een stuk vlees of een maaltijdpakket opentrekt is het niet de plasticgeur die overheerst, maar een passend aroma. De Freshline Aroma MAP is een systeem dat naast de normale gassen ook een aroma aan de verpakkingsatmosfeer toevoegt. Die aroma’s zijn natuurlijk, op basis van bijvoorbeeld essentiële oliën.

Zintuiglijke marketing

“Voor voedingsproducten die verpakt worden onder gemodificeerde atmosfeer is er nog veel potentieel. Het gebruik van natuurlijke aroma’s die de zintuiglijke ervaring van de consument versterken, biedt producenten uitstekende mogelijkheden”, zegt Ann Callens, Food & Cryo Segment Manager bij Air Products. Onder die mogelijkheden valt niet alleen een betere productbeleving door de consument. Volgens Air Products kunnen bepaalde essentiële oliën de houdbaarheid van een product nog verder verbeteren.

Freshline Aroma MAP

De Freshline Aroma MAP vervangt de standaard MAP-oplossing in de proceslijn. Dankzij de vooraf ingestelde parameters, injecteert de machine een nauwkeurige en herhaalbare hoeveelheid aroma in de gasstroom. Het mengsel van MAP-gas en actieve/aroma stoffen wordt naar de verpakkingsmachine geleid, waar het vervolgens op dezelfde manier als bij standaard MAP in de verpakking geïnjecteerd wordt.

Deel dit artikel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *