Marjolein Brasz nieuwe Managing Director Foodvalley NL

foodvalley-marjolein

Marjolein Brasz vervangt vanaf 1 augustus Roger van Hoesel als directeur van Foodvalley NL. Brasz heeft ervaring in verschillende business development- en managementfuncties waarbij innovatie centraal stond. Zo was ze commercieel manager bij AEB Amsterdam en hoofd van het circulair programma van de Amsterdam Economic Board.

Brasz: “Nederland is in de positie om een belangrijke rol te spelen in de wereldwijze transitie naar een duurzaam voedselsysteem. We hebben veel ervaring, kennis en een goede reputatie. Omdat we gewend zijn om de samenwerking aan te gaan tussen verschillende sectoren en ketens is onze innovatieve kracht immens. Het is nu van wezenlijk belang om deze kracht te gebruiken ten gunste van onderzoek, business en de versnelling van de transitie.”

Foovalley NL

Foodvalley NL werd in 2004 opgericht en vormt een businessnetwerk voor bedrijven in de agri- en foodbranches. Het vormt een brug voor bedrijven van alle groottes om samenwerkingen op het gebied van kennis, faciliteiten en partnerschappen aan te gaan. Dit doet Foodvalley onder door projecten te starten, gedeeld stands op beurzen te faciliteren en innovatie-scans aan te bieden. Het bedrijf heeft tot doel is om innovatie op vier gebieden te versnellen, namelijk circulaire landbouw, voedsel en gezondheid, eiwittransitie en ‘smart and digital technology’.   

Meer over
Lees ook
Plantaardige eiwitfaciliteiten in kaart gebracht

Plantaardige eiwitfaciliteiten in kaart gebracht

Foodvalley NL heeft een overzicht gepubliceerd van Nederlandse faciliteiten voor het testen en opschalen van ingrediënten, halffabrikaten of eindproducten met plantaardige ingrediënten. Deze Protein Facility Map is bedoeld als hulpmiddel voor bedrijven die deze faciliteiten zelf niet hebben maar wel willen innoveren op dit gebied.

Programma ScaleUpFood moet jonge foodbedrijven helpen opschalen

Programma ScaleUpFood moet jonge foodbedrijven helpen opschalen

ScaleUpNation, Foodvalley NL en Rabobank starten samen een nieuw programma om jonge foodbedrijven te helpen opschalen. Het ScaleUpFood-programma moet geselecteerde jonge ‘scale-ups’ helpen bij het behalen van groei. ScaleUpFood wil de groeiuitdagingen van bedrijven adresseren door voortdurend onderzoek uit te voeren om de succesfactoren...

Foodvalley NL organiseert ontbijtsessie over eerlijke prijs van voeding

Foodvalley NL organiseert ontbijtsessie over eerlijke prijs van voeding

Op 17 april vindt in Wageningen een Foodvalley Breakfast Session plaats. Het onderwerp van deze ontbijtsessie is de echte en eerlijke prijs van voeding. De voedselprijzen in veel Westerse landen zijn relatief laag. Dat is fijn voor de consumenten, maar de lage prijzen zetten de productiekosten onder druk, wat weer gevolgen heeft voor eerlijke en duurzame...