Mark Hanssen nieuwe Horecadirecteur AB InBev

Mark Hanssen_foto Ab InBev

Mark Hanssen is de nieuwe Horecadirecteur van Bierbrouwerij AB InBev. Hij volgt Pieter Anciaux op, die horeca- en operationsdirecteur wordt voor België en Luxemburg.

Hanssen werkt sinds 2000 bij AbInBev. Hij vervulde tot 2008 diverse sales rollen in Nederland. Daarna deed hij ervaring op in Trade Marketing en Category Management en werd hij eindverantwoordelijke voor beide afdelingen. Sinds 2012 werkte Mark Hanssen als National Sales Manager Horeca in Nederland en daarna als National Sales Manager, Retail België. Sinds 2017 is hij Retaildirecteur Nederland. B

“Ik ben enorm enthousiast terug te keren in de horeca, een wereld waar mijn roots liggen sinds mijn opleiding aan de Hoge Hotelschool Maastricht", zegt Hanssen. "Samen met mijn team is het onze ambitie de samenwerking met onze klanten en horecapartners verder te verbeteren. Met als gezamenlijk doel om jaar op jaar, meer en meer consumenten te laten genieten van één van onze bieren uit ons divers, lokaal en internationaal portfolio. Het laten aansluiten van een van onze bieren op de wensen van een consument tijdens een concert, tijdens een etentje of tijdens het borrelen in een kroeg is het mooiste wat er is. De horeca blijft wat mij betreft dan ook het mooiste platform om onze passie voor bier tot leven te brengen.”

Bierbrouwerij AB InBev is onder meer bekend van merken zoals Bud, Hertog Jan, Jupiler, Leffe, Dommelsch en Corona. Bij de brouwer werken in Nederland ruim 550 werknemers.

Thema's
Lees ook
Ab InBev maakt ontbijtdrankje van bierbrouwresten

Ab InBev maakt ontbijtdrankje van bierbrouwresten

Ieder jaar blijven er wereldwijd 30 miljoen ton graanresten - bierbostel in vaktaal - over van het bierbrouwen. Het leeuwendeel van deze resten wordt hergebruikt als diervoeders. Ab InBev maakt van wat nog overblijft ontbijtdrankjes, meldt Retail Detail. AB InBev, de grootste bierbrouwer ter wereld, wil minder graan verspillen en inzetten op circulaire...

Jupiler heet tijdens WK voetbal Belgium

Jupiler heet tijdens WK voetbal Belgium

Jupiler, het populairste pils van België, verandert in aanloop naar het wereldkampioenschap voetbal in Rusland vijf maanden lang van naam, schrijft De Tijd. Jupiler is de sponsor van de Belgische nationale voetbalploeg, en alle verpakkingen, van blikjes tot supportersgadets, krijgen de naam 'Belgium'. Experts vinden het een gedurfde marketingcampagne...