Marketing

Aandeel huismerk in Europa groeit

huismerken

AMSTERDAM – Huismerken in Europa blijven groeien, ondanks de toegenomen promotieactiviteiten van A-merken. Dat staat in het Private Label Yearbook van PLMA.

In 18 van de 20 door Nielsen onderzochte landen groeide het marktaandeel van private label. Ook in Nederland was dat het geval. Het marktaandeel bedroeg in Nederland in 2012 29 procent. In 2000 was dat slechts 20 procent.

PLMA noemt het niet verwonderlijk dat prijsbewuste boodschappers in Zuid-Europa meer in opdracht van retailers vervaardigde producten kochten, maar ook in landen met een beter draaiende economie als Duitsland, Nederland en Oostenrijk groeide het marktaandeel.

In Zwitserland en Spanje heeft private label een marktaandeel van meer dan 50 procent, met respectievelijk 53 en 51 procent.

Stem mee op de poll:

In Zwitserland en Spanje is al meer dan de helft van de verkochte producten private label. Ook in Nederland zal het marktaandeel groter dan 50 procent worden.

Bekijk resultaten

Laden ... Laden ...

Lees ook:

Aandeel huismerk in folderaanbiedingen stijgt (18 juni 2013)

A-merk verliest verder terrein (20 februari 2013)

Marktaandeel huismerk stijgt verder (6 juli 2011)

 

Deel dit artikel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *