Marketing
Fuze Tea
© Coca-Cola Nederland

Coca-Cola Nederland introduceert Fuze Tea. Deze ijsthee bestaat uit een combinatie van thee-extracten, fruitsap en kruidenextracten en is caloriearm. Qua volume-ambitie is Fuze Tea de grootste introductie van Coca-Cola Nederland sinds de introductie van Coca-Cola zero 10 jaar geleden.

Coca-Cola introduceerde Fuze Tea in 2012 op veertien internationale markten. Fuze Tea is een van de snelst groeiende merken binnen het wereldwijde Coca-Cola portfolio. Op de Nederlandse markt is de ijsthee in smaken verkrijgbaar: de bijzondere fusions Black Tea Peach Hibiscus, Green Tea Mango Chamomile en de basissmaken Green Tea, Black Tea Sparkling, Black Tea Peach en
Black Tea Lemon. Coca-Cola ontwikkelde de Green Tea en Black Tea Sparkling speciaal voor de Nederlandse consument.

De introductie van Fuze Tea sluit aan bij het West-Europese duurzaamheidsplan van Coca-Cola. In dit actieplan zijn suikerreductie, maatschappelijke betrokkenheid en recycling belangrijke pijlers. De basis van de drank is duurzaam ingekocht thee-extract. Deze thee komt van plantages die hun steentje bijdragen aan lokale gemeenschappen door bijvoorbeeld het bieden
van werkgelegenheid en scholing. Tot slot zit Fuze Tea in 100 procent recyclebare verpakking.

Lees ook:

Coca-Cola verhuist naar duurzaam pand in Rotterdam (4 december 2017)

Coca-Cola brengt merk Honest op Nederlandse markt (12 april 2017)

Coca-Cola introduceert Sprite zonder suiker (13 maart 2017)

Deel dit artikel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *