Marketing

Er komt een ijsthee-oorlog aan deze zomer

Fuze Tea
© Coca-Cola Nederland

De Nederlandse terrasbezoeker kan zich opmaken voor een ijsthee-oorlog deze zomer. Volgens BNR strijden Unilever, eigenaar van Lipton, en Coca-Cola, met het nieuwe ijsthee drankje Fuze Tea om het grootste marktaandeel in deze lucratieve markt. Fuze Tea is net twee maanden op de markt en nu al populairder dan Nestea (van Nestlé), de oerijsthee-met-een-merk, ooit was.

Volgens merkenkenner Wiemer Snijders komt dit doordat Nestea “eenvoudigweg niet de aandacht kreeg die het verdiende” en Coca-Cola, door schade en schande wijs geworden, zich inmiddels bijzonder inspant om alternatieve (lees: gezondere) en vooral ook premium-drankjes op de markt te brengen. Daarmee hoopt het frisdrankenconcern de afkalvende frisdrankconsumptie te compenseren. En, zegt Snijders: “Wie betaalt, bepaalt”. Anders gezegd: wie genoeg reclame maakt, verkoopt zijn spul altijd.

Bron: Foodlog

Deel dit artikel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *