Marketing

Fusie Rainforest Alliance en UTZ

Fusie Rainforest Alliance en UTZ

De keurmerken Rainforest Alliance en UTZ zijn vanaf 1 januari 2018 gefuseerd. De twee internationale certificeringsorganisaties voor duurzaamheid geloven dat ze zich moeten blijven ontwikkelen en innoveren om uitdagingen als klimaatverandering, ontbossing, stelselmatige armoede en sociale ongelijkheid efficiënt aan te pakken. Samen kunnen ze ene groter verschil maken.

De organisaties gaan verder onder de naam Rainforest Alliance. Hiervoor is gekozen vanwege de herkenbaarheid en betrokkenheid van consumenten. Door de krachten te bundelen, bieden beide organisaties gezamenlijk een toonaangevend platform om de vraag naar verantwoord ingekochte producten te helpen vergroten.

Het keurmerk blijft zich inzetten om wereldwijde sociale en milieuproblemen te bestrijden. Samen vergroten en versnellen ze hun werk om agrarische landschappen te vernieuwen en bossen te behouden; duurzaam levensonderhoud te bevorderen en klimaatbestendigheid in kwetsbare regio’s te ontwikkelen; en om bedrijven te veranderen, waardeketens te innoveren en consumenten te betrekken bij positieve veranderingen.

Eerder gaven de organisaties aan dat ze één mondiale certificeringsstandaard willen ontwikkelen. Deze standaard moet de certificering voor boeren versimpelen en bedrijven in staat stellen om op efficiënte wijze duurzamere toeleveringsketens te realiseren. Ook blijft de Rainforest Alliance haar diplomatieke activiteiten uitbreiden en nieuwe samenwerkingen aangaan om landschappen in belangrijke regio’s te beschermen.

Deel dit artikel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *