McDonald’s verkoopt meer fastfood door pandemie

McDonald's

In het eerste drie maanden van dit jaar verkocht fastfoodketen McDonald’s meer dan in dezelfde periodes vorig jaar en in 2019. De stijging vond met name in thuisbasis VS plaats.

De wereldwijde jaaromzet steeg in het eerste kwartaal met 7,5 %; de groei in de VS bedroeg 13,6 %. Volgens de fastfoodgigant droeg de overheidssteun in de VS bij aan de groei in dat land: hierdoor hadden consumenten iets meer te besteden. Weinig verrassend droegen de drive-throughs sterk bij aan de omzetgroei.

Thema's
Lees ook
HelloFresh verdubbelt omzet

HelloFresh verdubbelt omzet

De coronapandemie legt HelloFresh geen windeieren. De maaltijdboxenbezorger boekte in het eerste kwartaal van dit jaar een omzet van 1,4 miljard euro; meer dan een verdubbeling ten opzichte van vorig jaar.

Beurswaarde Beyond Meat onderuit door aankondiging McPlant

Beurswaarde Beyond Meat onderuit door aankondiging McPlant

McDonald's brengt met ingang van volgend jaar een eigen lijn vleesvervangers onder de naam McPlant. Het eerste vleesvrije product wordt een McPlant-burger, daarna volgen ook plantaardige kipstukjes en ontbijtbroodjes.

Omzet foodwinkels blijft relatief hoog in het derde kwartaal

Omzet foodwinkels blijft relatief hoog in het derde kwartaal

De detailhandel heeft in het derde kwartaal van 2020 9,2 procent meer omgezet dan in 2019. Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). De omzet van foodwinkels blijft relatief hoog.