Meer miljoenen voor Meatable

piggy-bank-1595992_1280

Afbeelding van Andreas Breitling via Pixabay 

Meatable heeft $47 miljoen aan nieuwe financiering binnengesleept. Een consortium van verschillende life science- en voedselbedrijven, waaronder DSM, investeren in de kweekvleesmaker.

Met het geld werkt Meatable verder aan de ontwikkeling en productie van kweekvlees, dat gemaakt wordt met stamcellen en niet verschilt van slachtvlees. Het Nederlandse bedrijf wil onder meer een kleinschalige productiefaciliteit opzetten op de Biotech Campus Delft. De start-up hoopt de eerste producten in 2025 voor een goede prijs bij de consument te brengen. De focus ligt daarbij ten eerste op varkens- en rundvlees, maar de technologie van Meatable kan worden aangepast aan alle celsoorten.

In totaal is inmiddels $60 miljoen beschikbaar gesteld door investeerders. Bij deze nieuwe ronde zitten naast DSM ook Dr. Rick Klausner, Section 32 en Dr. Jeffrey Leiden. Bestaande investeerders, zoals BlueYard Capital, Agronomics, Humboldt en Taavet Hinrikus, doen daarnaast een extra duit in het zakje.  

Lees ook
DSM brengt dit jaar nieuw eiwit van canolazaden op de markt

DSM brengt dit jaar nieuw eiwit van canolazaden op de markt

Tijdens het evenement Food Technology vertelt Maartje Franse van DSM tijdens het Kennisplatform Labmanagers over de ontwikkeling van een nieuw eiwit: CanolaPro, gemaakt van canolazade

FrieslandCampina en DSM starten pilot met voeradditief bij 200 melkveebedrijven

FrieslandCampina en DSM starten pilot met voeradditief bij 200 melkveebedrijven

FrieslandCampina start een grootschalige pilot om op het boerenerf praktijkervaring op te doen met Bovaer®, het innovatieve voeradditief van DSM dat de methaanuitstoot van koeien met gemiddeld 30 procent verlaagt. De EU keurde het middel in februari 2022 goed voor gebruik, waarop de partijen besloten tot deze pilot. De Nederlandse voerleverancier Agrifirm...

Aleph Farms breidt productlijn uit

Aleph Farms breidt productlijn uit

Aleph Farms, producent van gekweekt rundvlees, kondigt aan de productlijn uit te breiden met cel gekweekte collageenproductie. Het past binnen de strategie van het Israëlische bedrijf om een alternatief voor dieren in de intensieve veehouderij te ontwikkelen.