Meeste ouders tegen kidsmarketing ongezonde producten

De meeste ouders (57 procent) zijn tegen kidsmarketing voor ongezonde voedingsmiddelen. Dit blijkt uit onderzoek van GfK in opdracht van de Hartstichting, onder 1000 ouders/verzorgers van kinderen van 3 tot en met 12 jaar.

Een deel van de ouders (35 procent) verwacht een positief effect op het eetgedrag van kinderen wanneer er geen reclame meer zou zijn voor ongezonde voedingsmiddelen. 39 procent denkt dat minder kinderen overgewicht zouden krijgen als er geen op kinderen gerichte reclame meer is voor ongezonde voedingsmiddelen.

Een grote meerderheid is van mening dat op kinderen gerichte reclame voor gezonde producten wél mag. 83 procent meent dat reclame in de supermarkt geoorloofd is. Het aandeel dat vindt dat reclame voor gezond ook bij spelletjes of clubs op internet mag, ligt met 61 procent echter en stuk lager.

Alliantie Stop kindermarketingvoeding

De Hartstichting is partner in de ‘Alliantie Stop kindermarketing ongezonde voeding’, een samenwerkingsverband dat de strijd aangaat tegen marketing van ongezonde voedingsmiddelen gericht op kinderen.

Lees ook:

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement