Refresco: binnen 5 jaar dubbele omzet

20 september 2007

DOETINCHEM - Refresco wil binnen vijf jaar haar huidige omzet verdubbelen. Dat zegt topman Hans Roelofs in het septembernummer van Elsevier Voedingsmiddelen Industrie.

Refresco wil deze groei niet alleen realiseren door overnames (dit jaar al vier bedrijven), maar ook door zich in nieuwe producentensegmenten te begeven.

De producent van private label vruchtensappen en -dranken is sinds dit jaar ook actief in koolzuurhoudende dranken.

'Groei is een must'
Roelofs: 'We wilden per se frisdrank in onze portfolio hebben om de gehele categorie af te dekken. Kijk, uiteindelijk is ons doel om voor retailers de marge in het gehele non-alcoholische drankenschap te verbeteren.'

Refresco zet momenteel circa 1,2 miljard euro om. Over vijf jaar moet deze omzet zijn verdubbeld. 'Groei is een must in deze sector. Zowel de retailsector als onze toeleveranciers zijn de laatste jaren in toenemende mate geconsolideerd. (...) Wil je uit deze houdgreep ontsnappen, moet je wel mee in de consolidatieslag.'

Het volledige interview met Hans Roelofs is te lezen in Elsevier Voedingsmiddelen Industrie van 20 september.

Gratis proefnummer

Lees ook:

Veel overnames in Europese drankenmarkt (15 juni 2007)

Bekijk ons nieuwsoverzicht voor:
Alle berichten over Refresco

Altijd op de hoogte blijven?