Merkencorporatie: samen in marketing en verkoop

30 juni 2016

Kleine en middelgrote ondernemers in de food hebben vaak moeite om hun producten verkocht te krijgen, mede omdat ze in het geweld van grote multinationals in het winkelschap niet zichtbaar en vindbaar zijn. Zij weten ook de weg niet of hebben de middelen niet om gezien te worden. Voor hen is de Merkencorporatie gestart.

De Merkencorporatie is een samenwerkingsverband waarbij ondernemers van kleine en middelgrote voedingsmiddelenbedrijven de krachten bundelen voor kennis en vaardigheden bij de benodigde verkoop en promotie.

Verhaal achter product en makers

Deze ondernemers hebben, aldus de Merkencorporatie, gezonde, duurzame en lekkere producten die met passie en inzet geproduceerd zijn. Dit is voor consumenten aantrekkelijk, zeker nu zij steeds meer geïnteresseerd zijn in transparantie, integriteit en in de herkomst en duurzaamheid van de ingrediënten. De consument wil kortom het verhaal achter het product en de makers weten.

Er zijn volgens de initiatiefnemers in Nederland genoeg producenten die aan deze eisen voldoen, alleen kom je ze nauwelijks in de supermarkt tegen. En als ze er zijn, zijn ze ook vaak weer snel weg. Volgens de Merkencorporatie komt dat omdat het de ondernemers ontbreekt aan marketing- en verkoopkennis, goede contacten met de supermarkten en de noodzakelijke reclamegelden om op te vallen. Door op dit vlak de krachten te bundelen kan het verschil gemaakt worden, verwacht het nieuwe initiatief.

'Sluit je aan'

De Merkencorporatie is opgericht met steun van de provincie Gelderland. Het gaat om krachtenbundeling op het gebied van verkoop, communicatie en logistiek. Het bedrijf roept bevlogen kleine en middelgrote foodondernemers ‘met een voortreffelijk product’ op om zich aan te sluiten. Meer info

Lees ook:

Altijd op de hoogte blijven?