Minder food bij Gekozen Product van het Jaar

AMSTERDAM - Dit jaar hebben minder voedingsmiddelen gewonnen bij de Product van het Jaar verkiezingen. Fabrikanten konden hiervoor zelf producten indienen. De winnaars zijn gekozen door 6000 consumenten.

In totaal 28 producten zijn Gekozen Product van het Jaar 2013. Hiervan zitten er 8 in de food. In 2011 was de helft van de 24 gekozen producten van het jaar nog food en in 2012 14 van de 29.

In de categorie kaas won Heks’nkaas (van Zuivelhoeve), bij ontbijt Peijnenburg Overheerlijk (van Peijnenburg) en bij pizza’s Pizza Wagner Big Pizza Beef Jalapeños (Wagner Pizza).

Bij de categorie visproducten was John West Gestoomde Makreelfiles (John West) de winnaar, bij Culinair bereidingsgemak Koopmans Keukengeheim Allesbinder (Dr. Oetker) en bij plantaardige vetten & oliën Carbonell Olijfolie Omega3 (DeOleo)

Bij koffie won Douwe Egberts l’Or EspressO (D.E Master Blenders 1753) en bij bier Warsteiner Radler (Warsteiner).

Innovatie

Dit jaar werd de verkiezing voor de zevende keer gehouden. Er wordt gelet op innovatie, aantrekkelijkheid en tevredenheid.

Het is bedoeld om fabrikanten aan te zetten tot innoveren. “Vernieuwing voor een product is essentieel om het rode logo ‘Gekozen Product van het Jaar’ te krijgen”, zei organisator Stan van de Vijver in de Levensmiddelenkrant.

Het is volgens hem in het belang van consumenten, maar ook van producenten. “Amper een derde van de nieuwe producten blijft immers langer dan 3 jaar op de markt.”

Lees ook:

Op de hoogte blijven van alles wat er speelt in de voedingsmiddelenindustrie?

 

Abonneren