Mocca d’Or neemt Santas Koffie over

Koffiebranderij Mocca d’Or uit Zwolle heeft Santas Koffie uit Rotterdam overgenomen. Daarmee versterkt Mocca d’Or de eigen positie in de out-of-home koffiemarkt. Dit na de laatste jaren autonoom een stevige groei te hebben gekend, bericht het bedrijf.

Met het MVO-concept van Santas krijgt Mocca d’Or onder meer een belangrijke positie in het segment bedrijven. Het bedrijf zit al sterk in ambachtelijke koffie voor de horecamarkt en koffiespeciaalzaken.

Santas Koffie wordt autonoom voortgezet onder leiding van Mocca d’Or-eigenaar Wouter Jansen van Velsen. Santas oprichter Rob Kooij blijft de komende jaren betrokken bij het bedrijf.

Duurzaam concept

Santas Koffie importeert, mêleert, brandt, maalt, verpakt en distribueert sinds 1988 duurzame koffies voor op het werk en in de horeca. Alle koffies zijn verpakt in trendy duurzame blikken en houten kratten waarbij de materialen keer op keer worden hergebruikt. Het merk is biologisch en Fairtrade gecertificeerd.

Mocca d’Or

De branderij van Mocca d'Or is in 1930 begonnen als Algra koffie in Zwolle. In 2010 is het bedrijf overgenomen door Wouter Jansen van Velsen en sindsdien is het ingrijpend veranderd en doorontwikkeld.

Mocca d’Or is gevestigd in Zwolle, Breda, Heiloo en Amsterdam en heeft ruim 50 medewerkers.

Earth Coffee

Door de groei van het merk Mocca d’Or en de succesvolle lancering van onder andere het Earth Coffee concept, uitbreiding met koffie- en theespeciaalzaak het Konkeltje en theemerk Jasili Bloomingteas, meldt Mocca d’Or een top 10 speler in de Nederlandse markt te zijn geworden.

Jansen van Velsen heeft, voordat hij eigenaar werd van Mocca d’Or, een succesvolle carrière gekend bij multinationals als Heinz, Unilever en Grolsch.

Lees ook:

Lees ook
ACM wil meer onderzoek naar overname Stegeman door Ter Beke

ACM wil meer onderzoek naar overname Stegeman door Ter Beke

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) wil meer onderzoek naar de overname van CFG Benelux (Stegeman) door Ter Beke. Dit onderzoek moet zich richten op de markten voor vleeswaren en het snijden en verpakken daarvan.

Fairtrade verkopen stijgen met 11% in 2021

Fairtrade verkopen stijgen met 11% in 2021

De verkopen van producten met het Fairtrade keurmerk in Nederland stegen vorig jaar met 11%. Dat blijkt uit het jaarverslag van Fairtrade Nederland. De grootste stijgers in verkocht volume waren chocolade, koude dranken, koffie en thee.

Van de Ven vers, vlees en waren neemt Jo Mertens B.V. over

Van de Ven vers, vlees en waren neemt Jo Mertens B.V. over

Van de Ven vers, vlees en waren neemt alle activiteiten van Jo Mertens B.V., een groothandel in Roermond voor vlees en vleeswaren, wild en gevogelte, over. Van de Ven verzorgt met ingang van 2 mei 2022 de leveringen aan de klanten van Jo Mertens. Dat laat het bedrijf weten met een persbericht.