Moving Mountains zoekt honderd vleeseters

Moving Mountains burger

Foto: Moving Mountains

Moving Mountains, producent van vleesvervangers, zoekt honderd vleeseters om hun producten te testen. Het bedrijf wil op deze manier de vleeseters van de smaak en textuur van hun product overtuigen. 

Het milieu, dierenwelzijn en gezondheidsoverwegingen zijn de belangrijkste redenen voor consumenten om over te stappen op plataardige alternatieven. Daarnaast is er ook een groep mensen die uit nieuwsgierigheid  vleesvervangers probeert.

Sinds begin 2020 liggen de producten van Moving Mountains in de schappen bij de Jumbo. Met de nieuwe actie wil het bedrijf ook verstokte vleeseters hun producten uit laten proberen. Honderd consumenten mogen de producten uitproberen en hun ervaringen delen. Belangstellenden kunnen zich online opgeven. Simeon van der Molen, founder en CEO van Moving Mountains: "Met deze actie roepen we die mensen op die helemaal geen zin hebben om met vlees te minderen. Koudwatervrees wegnemen door ze mee te laten doen aan een test is drempelverlagend en levert ons weer leerzame feedback op."

Simeon van der Molen richtte in 2016 Moving Montains op. De doelstelling is om producten te produceren die qua uiterlijk, smaak, geur en bite vergelijkbaar zijn met dierlijk vlees. Van der Molen wil de voedselindustrie in beweging krijgen en het alledaagse dieet van de consument veranderen.

 

Lees ook
Vegetarische Slager zit Tony’s op de hielen in duurzaamheidsindex

Vegetarische Slager zit Tony’s op de hielen in duurzaamheidsindex

Met een miniem verschil zit nieuwkomer De Vegetarische Slager Tony’s Chocolonely op de hielen, maar het is het chocolademerk dat voor de vierde keer met de eer van meest duurzame merk van Nederland mag strijken.

De werkdag van: Daphne Sanders, Schouten

De werkdag van: Daphne Sanders, Schouten

Daphne Sanders is productontwikkelaar bij plantaardig eiwitspecialist Schouten. Ze ontwikkelt vleesvervangers met een plantaardige eiwitbasis.  Sanders: ‘De keuze in het vegetarische schap was wel heel beperkt. Daar moest verandering in komen.‘ Ze is vegetarisch opgevoed en verbaasde zich erover dat in de supermarkt de keuze in het...

Investering van 31 miljoen dollar voor Meatless Farm

Investering van 31 miljoen dollar voor Meatless Farm

De vleesvervangers van de Britse producent Meatless Farm moeten in de schappen van de Nederlandse supermarkten komen te liggen. Het bedrijf haalde eind 2020 31 miljoen dollar op voor verdere groei van het bedrijf. Het nieuwe internationale hoofdkantoor staat in Amsterdam.