Moving Mountains zoekt honderd vleeseters

3 maart 2020
Foto: Moving Mountains

Moving Mountains, producent van vleesvervangers, zoekt honderd vleeseters om hun producten te testen. Het bedrijf wil op deze manier de vleeseters van de smaak en textuur van hun product overtuigen. 

Het milieu, dierenwelzijn en gezondheidsoverwegingen zijn de belangrijkste redenen voor consumenten om over te stappen op plataardige alternatieven. Daarnaast is er ook een groep mensen die uit nieuwsgierigheid  vleesvervangers probeert.

Sinds begin 2020 liggen de producten van Moving Mountains in de schappen bij de Jumbo. Met de nieuwe actie wil het bedrijf ook verstokte vleeseters hun producten uit laten proberen. Honderd consumenten mogen de producten uitproberen en hun ervaringen delen. Belangstellenden kunnen zich online opgeven. Simeon van der Molen, founder en CEO van Moving Mountains: "Met deze actie roepen we die mensen op die helemaal geen zin hebben om met vlees te minderen. Koudwatervrees wegnemen door ze mee te laten doen aan een test is drempelverlagend en levert ons weer leerzame feedback op."

Simeon van der Molen richtte in 2016 Moving Montains op. De doelstelling is om producten te produceren die qua uiterlijk, smaak, geur en bite vergelijkbaar zijn met dierlijk vlees. Van der Molen wil de voedselindustrie in beweging krijgen en het alledaagse dieet van de consument veranderen.

 

Dit artikel verscheen eerder op: Vleesmagazine

Altijd op de hoogte blijven?