Naturalicious introduceert lijn HPP-sappen

Naturalicious komt met een lijn cold pressed sappen. Door de gebruikte HPP-technologie blijft de voedingswaarde van de groente en het fruit behouden en is de houdbaarheid te verlengen tot minimaal 40 dagen.

Het bedrijf wordt geleid door Michel van den Bergh en Tabe Ydo, die ook aandeelhouders zijn. Een andere aandeelhouder is Nina Storms (bekend van World Online). Het Spaanse dranken- en voedingsmiddelenconcern AMC is eveneens een grote aandeelhouder en belangrijke strategische partner.

De introductie van de sappenlijn is het resultaat van twee jaar intensief onderzoek en ontwikkeling. Er is zo'n 10 miljoen euro in geïnvesteerd.

Eigen winkels

De productiefaciliteiten staan in het Spaanse Murcia (100.000 vierkante meter) en Vlissingen (een nieuw gebouwde fabriek van 25.000 vierkante meter).

Ook zijn er eigen winkel-outlets in het Verenigd Koninkrijk. In Londen komt er onder andere een shop-in-shop in warenhuis Harrods en in Nederland opent de eerste winkel in augustus in Amsterdam.

Daarnaast lanceert het bedrijf een online abonneeservice met het gekoeld bezorgen van de sappen.

Naturalicious is de eerste klant van Post NL die gebruikmaakt van een gekoelde bezorgdienst. De sappen die consumenten via internet bestellen, worden binnen een aantal uren thuisbezorgd.

HPP

De sappen worden met High Pressure Processing (HPP) via hoge druk geconserveerd, zodat micro-organismen die bederf veroorzaken, worden afgedood. De smaak en voedingsstoffen (vitaminen, mineralen) van de groente- en fruitsappen blijven behouden.

Er zijn diverse soorten groente- en fruitsappen, waaronder Beet the Blues (banaan, biet, appel, aardbei, framboos), Whey Cool (appel, framboos, biet, aardbei en wei-eiwit) en Spicy Green (met onder meer bleekselderij, gember, munt, appel, peer, komkommer en spinaziesap).

Lees ook:

Meer over
Lees ook
Mild conserveren: alle technieken op een rij

Mild conserveren: alle technieken op een rij

Na een lange aanloopperiode krijgen milde conserveringstechnieken de laatste jaren echt voet aan de grond. Ze maken het mogelijk de smaak en geur van vers te verenigen met langere houdbaarheid zonder dat conserveringsmiddelen nodig zijn. In laboratoria en pilotplants staan alweer nieuwe technieken klaar. De trend richting (koel)verse gemaksvoeding...

Refresco naar Amerika

Refresco gaat de Noord-Amerikaanse markt op. Het bedrijf was volgens CEO Hans Roelofs al enige tijd bezig met het onderzoeken van de mogelijkheden. Nu wordt de eerste stap genomen met de overname van bottelaar Whitlock Packaging. Dat meldt Refresco. Het Amerikaanse Whitlock heeft drie fabrieken in de VS en er werken 500 mensen.De klanten zijn in zo’n 80 procent van de gevallen ook klanten die Refresco in Europa al bedient. Whitlock bottelt onder meer voor PepsiCo, Coca-Cola en de Amerikaanse merken Arizona en Ocean Spray. Het bedrijf is vooral sterk in co-packing, stelt Roelofs. “Een onderdeel...

Arla verkoopt Rynkeby Foods

Arla Foods verkoopt sapdochter Rynkeby Foods aan de Duitse fruitdrankenproducent Eckes-Granini (bekend van de merken Granini en Pago). Met de verkoop stoot Arla het laatste niet-zuivelgerelateerde bedrijfsonderdeel af. De overname is al afgerond en gaat met onmiddellijke ingang in, meldt Arla. Financiële details zijn niet bekendgemaakt. Sap, limonade Rynkeby, opgericht in 1934, is een grote fabrikant van sap en limonade in Scandinavië. Het is sinds 1998 volledig eigendom van Arla Foods. Het bedrijf haalde in 2015 een omzet van 130 miljoen euro. Er werken zo’n 200 mensen en het hoofdkantoor staat...