Naturalicious introduceert lijn HPP-sappen

6 juli 2016

Naturalicious komt met een lijn cold pressed sappen. Door de gebruikte HPP-technologie blijft de voedingswaarde van de groente en het fruit behouden en is de houdbaarheid te verlengen tot minimaal 40 dagen.

Het bedrijf wordt geleid door Michel van den Bergh en Tabe Ydo, die ook aandeelhouders zijn. Een andere aandeelhouder is Nina Storms (bekend van World Online). Het Spaanse dranken- en voedingsmiddelenconcern AMC is eveneens een grote aandeelhouder en belangrijke strategische partner.

De introductie van de sappenlijn is het resultaat van twee jaar intensief onderzoek en ontwikkeling. Er is zo'n 10 miljoen euro in geïnvesteerd.

Eigen winkels

De productiefaciliteiten staan in het Spaanse Murcia (100.000 vierkante meter) en Vlissingen (een nieuw gebouwde fabriek van 25.000 vierkante meter).

Ook zijn er eigen winkel-outlets in het Verenigd Koninkrijk. In Londen komt er onder andere een shop-in-shop in warenhuis Harrods en in Nederland opent de eerste winkel in augustus in Amsterdam.

Daarnaast lanceert het bedrijf een online abonneeservice met het gekoeld bezorgen van de sappen.

Naturalicious is de eerste klant van Post NL die gebruikmaakt van een gekoelde bezorgdienst. De sappen die consumenten via internet bestellen, worden binnen een aantal uren thuisbezorgd.

HPP

De sappen worden met High Pressure Processing (HPP) via hoge druk geconserveerd, zodat micro-organismen die bederf veroorzaken, worden afgedood. De smaak en voedingsstoffen (vitaminen, mineralen) van de groente- en fruitsappen blijven behouden.

Er zijn diverse soorten groente- en fruitsappen, waaronder Beet the Blues (banaan, biet, appel, aardbei, framboos), Whey Cool (appel, framboos, biet, aardbei en wei-eiwit) en Spicy Green (met onder meer bleekselderij, gember, munt, appel, peer, komkommer en spinaziesap).

Lees ook:

Altijd op de hoogte blijven?