Nederlandse paprikatelers starten samenwerking met HelloFresh

Paprika_P8 en HelloFresh

Nederlandse paprikatelers en HelloFresh slaan de handen ineen om de consumptie van paprika’s van Nederlandse bodem te bevorderen. Klanten van HelloFresh kunnen vanaf april een halfjaar lang maandelijks een gerecht met paprika selecteren in hun maaltijdbox. Daarnaast ondersteunen ze samen met het GroentenFruitBureau de campagne ‘Tijd voor Paprika’. Deze campagne stimuleert de consumptie van paprika’s én een gezond voedingspatroon.

Veelzijdig en gezond

Paprika’s worden het hele jaar door in Nederlandse kassen geteeld. In P8 werken de Nederlandse paprikatelers samen. P8 zet zich met campagnes als 'Tijd voor paprika' in voor het verbeteren van de marktpositie van paprika’s. Eric van Arendonk, campagnecoördinator bij P8: “We willen mensen graag helpen om aan de aanbevolen hoeveelheid van 250 gram groenten en twee stuks fruit per dag te komen. En paprika’s zijn niet alleen erg lekker, ze zijn ook gezond. Van alle groente- en fruitsoorten bevatten ze de meeste vitamine C. Samen met HelloFresh willen we zoveel mogelijk mensen inspireren met de veelzijdigheid van deze kleurrijke vitaminebom.”

P8

P8 vertegenwoordigt toonaangevende paprikatelersverenigingen van Nederland. De doelstelling van P8 is het verbeteren van de marktpositie van Nederlandse paprika’s. Door stijging van de vraag naar Nederlandse paprika’s -zowel in Nederland als internationaal- moet het rendement voor de Nederlandse paprikateler verbeteren. De leden van P8 zijn paprikatelersverenigingen. Deze blijven hun eigen strategie volgen, maar werken op bepaalde onderdelen samen.

HelloFresh

HelloFresh Benelux biedt een flexibel lidmaatschap waarmee klanten wekelijks een box met gezonde recepten en verse ingrediënten voor drie tot vijf maaltijden ontvangen. Omdat de producten worden geportioneerd in precies de benodigde hoeveelheden, wordt voedselverspilling tot een minimum beperkt. Alle recepten variëren wekelijks en zijn eenvoudig te bereiden in gemiddeld een half uurtje.

Lees ook
Rainbow Kleinpak krijgt eerste voucher tegen voedselverspilling

Rainbow Kleinpak krijgt eerste voucher tegen voedselverspilling

In maart 2021 startte Stichting Samen Tegen Voedselverspilling met een voucherregeling om innovaties tegen voedselverspilling te stimuleren. 8 juni reikte de stichting het eerste voucher uit aan Paprikasorteerder en -verpakker Rainbow Kleinpak. Het bedrijf uit De Lier investeert het voucher in een business case om paprikaresten meer hoogwaardig te verwerken.

HelloFresh verdubbelt omzet

HelloFresh verdubbelt omzet

De coronapandemie legt HelloFresh geen windeieren. De maaltijdboxenbezorger boekte in het eerste kwartaal van dit jaar een omzet van 1,4 miljard euro; meer dan een verdubbeling ten opzichte van vorig jaar.

Indicator toont houdbaarheid

Indicator toont houdbaarheid

Auteur: Erik Kruisselbrink Consumenten zien de meerwaarde van een houdbaarheidsindicator voor verse producten in een maaltijdbox. Dat blijkt uit een onderzoek dat Wageningen Food & Biobased Research (WFBR) uitvoerde onder bijna 1.500 klanten van HelloFresh in Nederland en Vlaanderen.  WFBR voerde het onderzoek uit in samenwerking met...