‘Neem de tijd’-campagne van Pickwick

18 april 2018

Met de campagne ‘Neem de tijd’ wil Pickwick aandacht besteden aan vragen waar mensen mee rondlopen. Pickwick wil mensen stimuleren om deze vragen te bespreken bij een kop thee. De reclames van Pickwick tonen waargebeurde verhalen van de hoofdpersoon.

“Tea Topics lokken hartverwarmende gesprekken uit en maken het theemoment betekenisvoller”, vertelt Ellen van der Linde, marketing manager Tea bij Jacobs Douwe Egberts Nederland. “In de campagne willen we laten zien hoe waardevol het kan zijn om met volle aandacht te luisteren naar het verhaal van iemand. Met verrassende en bijzondere vragen op elk theelabel wil Pickwick mensen inspireren om een goed gesprek te starten met elkaar.”

Een van de hoofdpersonen in de reclame van Pickwick is Tarek. Hij is gevlucht uit Syrië en woont enkele jaren in Nederland. Tarek wil een leven opbouwen met zijn vrouw en pasgeboren dochtertje. Hij wil graag weer voetballen en door de Pickwick-reclame gaat hij het team in Bennekom vragen of hij bij het team mag.

 

Altijd op de hoogte blijven?