Nespresso belooft CO2 neutrale koffie per 2022

Nespresso wil dat al zijn koffie in 2022 CO2-neutraal is. Het bedrijf gaat de emissie op verschillende vlakken terugbrengen of compenseren. De belofte past in de langlopende strategie van het bedrijf om te verduurzamen.

Ten eerste wil het de algehele CO2-emissie drukken, door hernieuwbare energie te gebruiken in het productieproces en meer gerecyclede materialen te gebruiken in de machines en koffiecapsules. Ten tweede zal Nespresso in samenwerking met Pur Projet het aantal geplante bomen verdriedubbelen in en rond de koffieplantages. De bomen vangen niet alleen CO2 uit de lucht, maar bieden ook schaduw aan de koffiestruiken. Daarnaast voorkomen bomen bodemerosie en dragen ze bij aan een gezonde bodem. Tot slot gaat Nespresso investeren in verschillende projecten om de CO2-emissie te compenseren.

Thema's
Lees ook
Nespresso zet Zimbabwaanse koffie langzaam terug op tafel

Nespresso zet Zimbabwaanse koffie langzaam terug op tafel

Een van de beste koffies ter wereld was bijna van het toneel verdwenen. Omdat Nespresso - onderdeel van de Zwitserse multinational Nestlé - bereid is flink wat extra te betalen, kunnen kleine boeren de ooit bloeiende koffiesector in Zimbabwe van de ondergang redden. Eind jaren 80 produceerde Zimbabwe ongeveer 15.000 ton koffie per jaar. Door...

FNLI hekelt klimaatakkoord

FNLI hekelt klimaatakkoord

De Federatie Nederlandse Levensmiddelenindustrie (FNLI) uit zich kritisch over het vorige week gepresenteerde Klimaatakkoord. Het akkoord sluit niet aan op de praktijk in de voedselindustrie die daardoor wordt benadeeld ten opzichte van andere industrieën, zegt de branchevereniging. De voedselsector is een van de sectoren die de grootste...

Omzet voedsel met keurmerk in vier jaar verdubbeld

Omzet voedsel met keurmerk in vier jaar verdubbeld

In vier jaar tijd is de omzet aan voeding met een onafhankelijk gecontroleerd keurmerk voor duurzaamheid in de Nederlandse supermarkten meer dan verdubbeld. Dat meldt onderzoeksbureau IRI naar aanleiding van de publicatie van de meest recente Monitor Keurmerken Retail.