Nespresso belooft CO2 neutrale koffie per 2022

Nespresso wil dat al zijn koffie in 2022 CO2-neutraal is. Het bedrijf gaat de emissie op verschillende vlakken terugbrengen of compenseren. De belofte past in de langlopende strategie van het bedrijf om te verduurzamen.

Ten eerste wil het de algehele CO2-emissie drukken, door hernieuwbare energie te gebruiken in het productieproces en meer gerecyclede materialen te gebruiken in de machines en koffiecapsules. Ten tweede zal Nespresso in samenwerking met Pur Projet het aantal geplante bomen verdriedubbelen in en rond de koffieplantages. De bomen vangen niet alleen CO2 uit de lucht, maar bieden ook schaduw aan de koffiestruiken. Daarnaast voorkomen bomen bodemerosie en dragen ze bij aan een gezonde bodem. Tot slot gaat Nespresso investeren in verschillende projecten om de CO2-emissie te compenseren.

Thema's
Lees ook
Voedselindustrie ondervertegenwoordigd in duurzame beleggingsfondsen

Voedselindustrie ondervertegenwoordigd in duurzame beleggingsfondsen

Slecht enkele voedingsmiddelenproducenten krijgen de eer om in een van de beleggingsfondsen van ASN te komen. Alleen bedrijven die aan zeer strenge duurzaamheidscriteria voldoen krijgen goedkeuring van de bank. Samen met externe beheerders selecteert ASN bedrijven die in aanmerking komen voor een van hun beleggingsfondsen. Het team Duurzaamheidsbeleid...

Minder groei en meer concurrentie voor biologische voeding

Minder groei en meer concurrentie voor biologische voeding

De markt voor biologische voeding groeit al geruime tijd harder dan de markt voor reguliere voeding. Die groei zal de komende jaren onder druk komen te staan door toenemende concurrentie, voorspelt RaboResearch. Rabobank voorspelt dat de marktgroei voor biologische producten de komende jaren iets zal afzwakken, maar nog altijd rond de 3-4% zal liggen....

Vegaburger Beyond Meat naar de beurs

Vegaburger Beyond Meat naar de beurs

Het Amerikaanse bedrijf Beyond Meat, dat vegetarische hamburgers ontwikkelt, gaat de beurs op. Met een notering op de Nasdaq wil het bedrijf 100 miljoen dollar ophalen, zo meldt De Tijd. De markt voor niet-dierlijk vlees groeit, en ligt met name open voor fabrikanten die de smaak van gewoon vlees weten te evenaren. Beyond Meat doet dit door plantaardige...